علی مشهدی عباسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در طرح ملی کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی، سهیمه به سایر  شهرستان های استان تهران ابلاغ شده بود و پس از گذشت ۶ ماه شهرستان‌های ری، ورامین، قرچک، پیشوا و فیروزکوه با وجود ظرفیت مناسب عملکرد مناسبی نداشتند.

وی افزود: شهرستان پردیس با داشتن ۷ سهمیه کارورزی موفق به کسب ۱۶ رتبه  شده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به شرایط ثبت نام در این طرح اظهار داشت: فارغ التحصیلانی که سابقه پرداخت بیمه ندارند پس از ثبت نام در سایت کارورزی، توسط این اداره به صاحبان صنایع و تولید کنندگان مناطق صنعتی شهرستان معرفی شده و مشغول به کار شدند.

مشهدی عباسی با اشاره به هدف طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاه به تولیدکنندگان خاطر نشان کرد: این طرح به منظور ایجاد تعامل بین فارغ التحصیلان دانشگاهی و تولیدکنندگان اجرایی شده است و در این راستا تبادل علم دانشجویان با تجربه صنعتگران شکوفایی صنعتی را به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: در یک بازه زمانی آمار ثبت نام فارغ التحصیلان شهرستان در سایت پایین بود و در حال حاضر این شهرستان با ۲۲۸ درصد پیشرفت  رتبه نخست را در بین سایر شهرستان‌های استان تهران کسب کرده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: فرصت های شغلی بسیار خوبی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی آقا و خانم در مناطق صنعتی این شهرستان وجود دارد و  به افراد جویای کار توصیه می شود در سایت کارورزی برای معرفی به  فرصت های شغلی ثبت نام کنند.

مشهدی عباسی توضیح داد: فارغ التحصیلان معرفی شده به مشاغل در صورتی که پس از ۶ ماه با کارفرما برای ادامه همکاری توافق کنند، بابت شش ماه کارورزی از اداره کار حقوق دریافت خواهند کرد و  کارفرما بابت به کارگیری آنها دو سال تخفیف بیمه دریافت می کند.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفردر شرق پایتخت قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.