به گزارش ایرنا، شهرام عدالتی روز چهارشنبه در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان پیشوا بیان کرد: مشکلات امروز کشور یک شبه ایجاد نشده که یک شبه نیز از بین بروند، اصلاحات اقتصادی، تغییرات اقتصادی و تحولات اجتماعی موضوعاتی زمانبر هستند.  
وی افزود: همواره نباید مشکلات را مطرح کنیم بلکه باید نویدبخش اخبار خوب باشیم.
معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران بیان کرد: ۲۶ پروژه مصوب ستاد اقتصاد مقاومتی کشور داریم که یکی از این پروژه‌ها مربوط به شهرستان پیشوا است.
عدالتی با بیان اینکه یک درصد از اعتبارات ارزش افزوده استان به بخش سلامت اختصاص می‌یابد، افزود: پیشوا تنها شهرستان استان تهران است که بیمارستان ندارد و این موضوع باید تا پایان امسال تعیین تکلیف شود.
وی با اشاره به اینکه از ظرفیت دانشگاه آزاد برای توسعه و پیشرفت شهرستان و ایجاد یک ثروت عظیم استفاده نشده، افزود: از ظرفیت کشاورزی و گلخانه‌ای پیشوا نباید صرفاً به جذب نیروی کارگر اختصاص یابد بلکه باید از وجود دانشگاه آزاد برای انتقال دانش بهره برد تا شهرستان پیشوا به برند تحقیقات و توسعه کشاورزی کشور تبدیل شود.
معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره به فرصت‌های بی نظیر کشور گفت: مبادا تهدیدات آنقدر ذهن ما را تحت‌الشعاع قرار دهد که از کنار فرصت ها و پنجره های باز توسعه ای عبور کنیم.  
وی افزود: اکنون که در یک فضای جنگ اقتصادی به سر می بریم، موضوع اشتغال و توسعه اقتصادی نیازمند تغییر نگاه است و باید بپذیریم که امروز یک شرایط خاص را سپری می‌کنیم که نیازمند یک نگاه متفاوت به مسائل است.  
عدالتی تصریح کرد: مرجع اصلی قانونی پارلمان محلی شهرستان‌ها در کشور از منظر توسعه ای، کمیته برنامه ریزی است و قانون صراحتاً اعلام می‌دارد که این کمیته مرجع سیاستگذاری، راهبری و ترسیم توسعه آینده شهرستان است.  
وی افزود: جلسات کمیته برنامه‌ریزی از مهمترین و جدی ترین جلساتی است که باید توسط شهرستان ها پیگیری شود و صرفا جلسه توزیع و تقسیم بودجه در اوایل و اواخر سال نیست.
معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران ادامه داد: بیش از ۹۰ درصد جغرافیای این سرزمین در اختیار دولت و حاکمیت است و این نشان می‌دهد اگر این مفاهیم و مؤلفه های اقتصادی باعث شود که دولت دارایی‌هایی که متعلق به کل ملت است به عناصر ثروت آفرین تبدیل کند این ثروت در مناطق توزیع خواهد شد.  
عدالتی با بیان اینکه در بودجه سال ۹۹ و ۱۴۰۰ اصلاحات ساختاری بودجه اتفاق می‌افتد، گفت: دولت و حاکمیت دنبال تصدی گری نیست و نگاه دولتی و حکمرانی به مباحث اقتصادی ندارد و امور اقتصادی را به مردم واگذار می‌کند زیرا که تجربه اقتصاد دولتی موفق در هیچ جای دنیا مشاهده نشده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.