علی پیرحسین لو روز چهارشنبه در توئیت خود نوشت: با آنکه دولت تصمیم گرفته بود از دیشب تا آخر هفته ورود کامیون به تهران مطلقا ممنوع باشد عملا پلیس این تصمیم را اجرا نکرده است.

وی ادامه داد: واقعیت تلخ اینکه از ساعت ۱۰ شب دوشنبه تا ۶ صبح ۲۱ آبان ۳ هزار و ۸۳۸ تردد کامیون هایی عمدتا دودزا در دوربین های ورودی و خروجی پایتخت ثبت شده است.
مشاور اجتماعی معاون حمل و نقل شهرداری تهران از هشتگ شفافیت با مردم برای این توئیت استفاده کرده است.

طی چند روز گذشته و با بروز پدیده وارونگی، هوای تهران برای گروه های حساس(سالمندان، بیماران قلبی، کودکان و زنان باردار) ناسالم است و طبق تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران مدارس ابتدایی، مهدهای کودک و پیش دبستانی ها امروز(۲۲ آبان) تعطیل شد.

آلودگی هوا این فرصت را به برخی منتقدان داد تا در فضای رسانه ای به شهرداری تهران بتازند و اجرای طرح کنترل آلودگی هوا که از ابتدای تیر امسال جایگزین طرح زوج و فرد شده را عاملی برای آلودگی این روزهای هوای تهران معرفی کنند.

رئیس پلیس پایتخت هم طی چند روز گذشته طرح کنترل آلودگی هوا را مورد انتقاد قرار داد و گفت: در نامه‌ای به شهرداری تهران موارد انتقادات و مشکلات طرح جدید ترافیک را اعلام کردیم اما پاسخ شهرداری در مورد طرح کاهش آلودگی هوا غیرکارشناسی است.

سردار حسین رحیمی با تاکید بر این که راه حل مشکل ترافیک و کاهش آن هم‌افزایی است، تصریح کرد: در آخرین جلسه شورای ترافیک شهر تهران مسائل و نکاتی مطرح شد اما متاسفانه در مورد رسیدگی به وضعیت ترافیک کمتر همدلی و تحرک وجود دارد و در جلسه‌ها بیشتر بحث‌های تکراری مطرح می‌شود.

رئیس پلیس پایتخت گفت: زمان اجرای طرح ترافیک باید یک تا ۲ ساعت کاهش یابد تا شهروندان با مشکلات کمتری شب هنگام روانه منزل شوند.

وی همچنین خواستار ورود دستگاه قضا به موضوع آلودگی هوا شد.

در این راستا، محسن پورسیدآقایی، معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به این انتقادات گفت: بخشی از آلودگی هوای تهران به دلیل نداشتن کد جریمه برخی دوربین‌هاست و ما از ورود قوه قضاییه به این مساله استقبال می کنیم.

وی ادامه داد: در یک سال گذشته پلیس راهور، کدهای جریمه را برای برخی از دوربین‌ها تعریف نکرده‌ و در نتیجه خودروهای فاقد معاینه فنی در تهران به راحتی تردد و آلودگی تولید می کنند.

به گفته معاون شهردار تهران، دوربین‌های رینگ تهران و برخی دوربین‌های محدوده خروجی طرح کاهش آلودگی هوا هنوز توسط راهور کد جریمه ندارند.

به گزارش ایرنا، با این وجود مقایسه کیفیت هوا و سرعت باد در ۳ سال (از اول تا ۲۱ آبان) اخیر نشان می دهد که امسال با وجود کاهش وزش باد و ایستایی هوا میزان تولید آلاینده ها به نسبت ۲ سال گذشته کاهش داشته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.