به گزارش روز چهارشنبه شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، فرنوش نوبخت در واکنش به اظهارات رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران که گفته بود با اجرای طرح ترافیک جدید آمار استفاده کنندگان از مترو کاهش یافته است، گفت: من نمی دانم مبنای این ادعا چیست، اما اطلاعات دقیق سفرها و کارت‌بلیت‌ها وجود دارد و دقیقا نشان می‌دهد که در هر روز چند مسافر از کدام ایستگاه‌ها وارد و خارج شده‌اند.

وی با بیان اینکه ما در روز ۱۳ آبان امسال شاهد رکوردشکنی سفر با مترو در این چند ساله بودیم، گفت: در این روز یک میلیون و ۸۱۲ هزار و ۲۱ نفر با مترو سفر کردند که نسبت به ۱۳ آبان سال گذشته که مترو یک میلیون و ۶۷۹ هزار و ۶۸۷ نفر مسافر داشت، شاهد افزایش ۷ درصدی بودیم.

نوبخت با تاکید بر اینکه آمار کل سال ۹۸ نسبت به ۹۷ و آبان امسال هم نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: تردیدی نداریم که در یک سال اخیر بطور مستمر حجم سفرها با مترو افزایش یافته و یکی از عوامل موثر بر این تغییر، اجرای طرح‌های جدید ترافیکی بوده است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو ضمن رد ادعای کاهش تعداد مسافران مترو با استناد به اعداد و ارقام، در خصوص میزان افزایش مسافران مترو گفت: در کل شبکه چیزی در حدود ۵ درصد افزایش مسافر داشته ایم که این افزایش در محدوده‌های مرکزی شهر که طرح‌های خاصی اجرا شده، بیش از ۱۰ درصد بوده است.

وی یادآور شد: البته انتظار ما بیش از این است و با توجه به اینکه چند ایستگاه جدید افتتاح شده، تعداد قطارهایی که در روز اعزام می شوند در دو سال اخیر بالغ بر ۵۴ درصد افزایش یافته و سرفاصله خطوط به میزان قابل توجهی کاهش داشته، توقع ما این است و آمادگی داریم که تعداد بیشتری از شهروندان سفرهای درون شهری خود را با مترو انجام دهند.

نوبخت گفت: افزایش آمار سفر با مترو به خاطر زحمات کارکنان شرکت و پیمانکاران نگهداری تجهیزات ثابت و متحرک است و تمامی تلاش خود را می کنیم که همه شاهد بهبود مستمر خدمات رسانی در مترو تهران باشند.

ناوگان مترو تهران و حومه با ۷ خط و ۱۲۲ ایستگاه فعال است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.