سیاوش شهریور عصر شنبه در جلسهٔ شورای اداری شهرستان شمیرانات ضمن تسلیت جانباختگان حادثه زلزله استان آذربایجان شرقی ابراز کرد: شهرستان شمیرانات آماده خدمتگذاری و ارائه خدمات به هموطنان عزیز خواهد بود.

وی یادآور شد: در سال ۹۷ تلاش کردیم در حوزه اجتماعی شهرستانی پیشرو باشیم و در این راستا غربالگری سرطان پستان، پایش محلات، کافه مشاوره و ... انجام شد که الگویی برای شهرستان های دیگر شدیم.

این مقام مسئول بیان داشت: امسال نیز قصد داریم از طرحی برای توسعه شهرستان رونمایی کنیم. با طرح شهروند مؤثر تمام ساکنان شمیرانات بویژه بانوان باید در یکی از حوزه های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کنش گر باشد.

فرماندار شمیرانات افزود: برنامه ریزی ما بر این اساس است که تا ۲ سال آینده تمام شهروندان شمیرانات حداقل یک مهارت فنی و حرفه ای را فرا گرفته و فعالیت کنند و ناامیدی و افسردگی جایی در خانواده های ما نداشته باشد.

شهریور با اشاره به رستوران های دوستدار کتاب تصریح کرد: شهرستان ما در راستای ارتقای سطح فرهنگی شهروندان پیشرو بوده و اقدامات فرهنگی بویژه در بخش های لواسانات و رودبار قصران با جدیت ادامه دارد.

وی ضمن اعلام اینکه با وجود انقباض مالی دولت پروژه های عمرانی و خدماتی در تمام روستاها و شهرهای شمیرانات در دست اجرا قرار دارد گفت: امسال ۵۰ میلیارد تومان توسط خیران مدرسه ساز تأمین شده و هتلی با ارزش ۲۵۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید که از افتخارات شهرستان ما به شمار می آید و مردم باید از آنها مطلع باشند.

فرماندار شمیرانات با اشاره به دیگر اقدامات دولت طی دو سال اخیر یادآور شد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شمیرانات با پیگیری های مستمر پس از ۱۲ سال به زودی از منطقه ۲۲ تهران به حوزه شهرستان شمیرانات باز می گردد و طرح هادی شهر شمشک دربندسر پس از ۷ سال بالاخره تصویب و در هفتهٔ جاری ابلاغ می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: برای اولین بار در شمیرانات توانستیم فرآیند ایجاد مرکز عرضه محصولات کشاورزی و لبنی شهرستان را طی کرده و به زودی شاهد افتتاح این مرکز باشیم. با این اقدام روستائیان می توانند واسطه های فروش را حذف کرده و به درآمد پایدار برسند.

وی تأکید کرد: برنامه مدیریت شهرستان بر این اساس است تا شمیرانات تا پایان سال در سه شاخص فرآوری محصولات کشاورزی، تنیس در حوزه ورزشی و بومگردی و گردشگری رتبه برتر استان را کسب کند.

شهریور بیان داشت: طرح بانوان همیار فرمانداری نیز به زودی اجرا خواهد شد تا با مشارکت بانوان، این نیروهای پیشران در سیاستگذاری شهرستان مشکلات را با سرعت بیشتری رفع کنیم.

فرماندار شمیرانات گفت: دهیاران مکلف هستند در زمینه های آموزشی و اجتماعی برنامه های متعددی در روستاها اجرا کرده و گزارش عملکردشان را ارسال کنند، این رقابت مبنای توسعه شهرستان خواهد شد.

وی با اشاره به شرکت توسعه عمران شمیرانات که در آستانهٔ تأسیس قرار دارد اظهار داشت: با عضویت ۳ هزار نفر این شرکت با هدف مشارکت شهروندان شمیرانات در پروژه های اقتصادی و عمرانی شهرستان به ثبت رسمی خواهد رسید.

این مقام مسئول با اشاره به انتخابات دوم اسفند تأکید کرد: تمام دستگاه های اجرایی متولی برگزاری انتخابات باید توجه داشته باشند ما امانت دار مردم هستیم و موظفیم این دوره از انتخابات را نیز مانند سنوات قبل با عزت و بی طرفی به نتیجه برسانیم.

شهریور اذعان داشت: انقلاب اسلامی مدیون خانوادهٔ معظم شهدا است و ما موظفیم طوری گام برداریم تا رضایت آنها و تمام مردم که مهمترین سرمایهٔ اجتماعی نظام هستند را جلب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما برای توسعه جامعه نیازمند بهبود و افزایش اعتماد مردم به مسئولان هستیم.

نماینده مجلس: سهم دولت روحانی در مشکلات کنونی کشور سهم تعیین کننده ای نیست

محمدعلی وکیلی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در بدترین شرایط بودجه ای کشور قرار داریم و مشکلات مردم انباشته شده است؛ معتقدم دولت فعلی در مشکلات کنونی سهم تعیین کننده ای ندارد.

این مقام مسئول افزود: نرخ تورم و وضعیت اشتغال نشان می دهد شرایط کشور رضایت بخش نیست. تمام مسئولان نیز بر این امر واقف هستند اما چون بر میزان بدی شرایط و راه نجات اختلاف دارند، نمی توانند راهکار صحیح برون رفت از مشکلات را پیدا کنند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی خطاب به مسئولان دولتی گفت: دولت فعلی شاید سهم بسیاری در این مشکلات نداشته باشد اما شما کارگزاران این دولت هستید و در حال حاضر موظف به برطرف کردن مشکلات تا حداکثر امکان هستید، حال فرقی نمی کند این وضع محصول کدام دولت است.

وکیلی بیان داشت: مشکل  اصلاح طلبان علیرغم تفکر برخی شورای نگهبان نیست بلکه ما سرمایه های تاریخی و اجتماعی خود را قدر ندانسته و آنها را از دست دادیم.

وی تصریح کرد: دولت اداره کنندهٔ جنگ تحمیلی اصلاح طلب بود و بیشتر مدافعان اصلاح طلب بودند، دفاع مقدس تاج افتخار ما بود که به راحتی از دستش دادیم.

این مقام مسئول ادامه داد: عدالت شعار محوری ما بود. تسخیر لانهٔ جاسوسی از دستاوردهای اصلاح طلبان بود که شعار جریان رقیب ما شد.

نماینده تهران گفت: مشکل امروز ما انقراض نسلی است؛ ما نتوانستیم نیروی انسانی هم پای مطالبات مردم تربیت کنیم.

وکیلی تصریح کرد: بخشی از این مسأله بر عهده دولت بود، دولت باید ظرف این ۶ سال اخیر با احیای اعتماد به نفس جوانان به آنها فرصت میدان داری می داد. ذات جوانان اصلاح طلب است اما ما فرصت تربیت نیرو را از دست دادیم.

این مقام مسئول ابراز کرد: درخواست ما این است تا به جوانان فرصت آزمون و خطا داده شود تا در آینده جدال منابع انسانی وجود داشته باشد نه اینکه از فقر منابع انسانی بین بد و بدتر انتخاب کنیم.

وی اذعان داشت: اصلاح طلبی جریان گفتمانی توسعه، مردم داری، کارآمدی و عدالت محور است و بقای آن بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی است. این مطالب را به عنوان دلسوز نظام می گویم نه فرد جریانی، اگر اصلاح طلبی فقیر شود جمهوری اسلامی گرفتار می شود.

وکیلی با اشاره به مشکلات شهرستان شمیرانات بیان داشت: مشکل اساسی این شهرستان مصوبهٔ شورای عالی امنیت ملی در خصوص بهره برداری و ساماندهی رودخانه جاجرود، حریم کیفی و کاربری این منطقه است.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گفتمان محوری مدیریت این شهرستان باید حل این مسأله باشد چرا که بیشتر تصمیمات بعدی تحت تأثیر این مصوبه قرار دارند.

وی ضمن تأکید بر اینکه رودخانه جاجرود سرمایه ملی و منبع حیات تهران است و باید از هرگونه آسیبی مصون بماند گفت: این رودخانه در حال حاضر  تنفسگاه تهران هست اما باید به صورت علمی و با مطالعات دقیق و استفاده از نظام کارشناسی به طوری که سرمایه گذاران منطقه بدون دغدغه کارشان را پیش برده و مسائل زیست محیطی نیز رعایت شود، ساماندهی و مدیریت شود. این امر ناممکن نیست!

این مقام مسئول اظهار داشت: حق مردم مقدم بر تمام تصمیمات حاکمیتی است؛ انصاف نیست حقوق مردم به تصمیمات دولتی گره زده شود. مسئولان باید جسارت دفاع از این حق را داشته باشند.

نماینده تهران ضمن بیان اینکه امیدواریم این مصوبه طی ۲ سال آینده و در دولت فعلی اصلاح شود خاطرنشان کرد: با این اقدام طرح جامع منطقه معنا پیدا می کند و تازه می توانیم برای حوزه خدمات و سرمایه گذاری منطقه برنامه ریزی کنیم.

نماینده مجلس: نگاه مدیران به شمیرانات، به اشتباه نگاه برخوردار است

سید فرید موسوی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما نمایندگان در مجلس دهم سعی کرده ایم  محرومیت و مشکلات شهرستان شمیرانات را که بسیاری تصور می کنند  این شهرستان  منطقه ای توسعه یافته و لاکچری نشین است را به درستی انعکاس و نگاه ها را اصلاح کنیم .

وی ضمن بیان اینکه ما در کشور عادت کرده ایم از سرمایه های در اختیار درست استفاده نکنیم افزود: شوراهای اسلامی به عنوان نمایندگان مردم بزرگترین سرمایه اجتماعی ما هستند که بومی و آگاه به مسائل مناطق بوده اما برای حل مشکلات منطقه عمدتاً درگیر بروکراسی اداری می شوند.

رئیس فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: نامه ها و درخواست های شوراها نباید در ادارات معطل بماند آنها حلقه میان مردم و حاکمیت هستند و برای پیشبرد اهداف روستاها تنها مساعدت و مجوز می خواهند مسئولان ادارات باید با آنها همکاری کنند چرا که آنها مطالبات حقیقی مردم را می دانند.

موسوی اعلام کرد: در حوزه ارتباطات و اینترنت تمام مناطق شمیرانات پایش و مشکلات احصا شده و تا دهه مبارک فجر سال جاری مرتفع خواهد شد.

معاون فرماندار: شمیرانات بستری مناسب برای بحران های طبیعی دارد

سیروس قدرتی، معاون عمرانی فرماندار شمیرانات نیز اظهار داشت: تمامی دستگاه های اجرایی مرتبط، و نیروهای امنیتی و انتظامی شمیرانات در مقابله با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز اهتمام ویژه ای دارند که می توانیم در راستای این تلاش به کاهش این قانون شکنی در شهرستان اشاره کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: به دلیل شرایط اقلیمی شمیرانات بستر برای بروز حوادث طبیعی و بحران آماده است، همچنین به زیرساخت های شهرستان در سیلاب فروردین ماه امسال آسیب جدی وارد شده که برای جبران این موارد توانستیم در این انقباض مالی دولت اعتبارات و تجهیزات خوبی برای پیشگیری از خسارات احتمالی اخذ کنیم.

این مقام مسئول از تخصیص ۵ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه دیوار ساحلی منطقه پرخطر کمرخانی و تأمین یک دستگاه لودر، بولدوزر و حمل آسفالت برای راهداری شهرستان اشاره کرد.

قدرتی اعلام کرد: تمامی نیروهای خدماتی در وضعیت آماده باش به سر میبرند.

به گزارش ایرنا، در این جلسه گواهی موقت سهام شرکت توسعه و عمران شهرستان شمیرانات به هیأت مؤسس متشکل از فرماندار، معاونان عمرانی و برنامه ریزی اداری و مالی فرماندار، بخشداران لواسانات و رودبار قصران، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کارشناس اقتصادی فرمانداری اهدا شد.

همچنین رؤسای جدید ادارات اوقاف و امور خیریه، ثبت احوال، حفاظت محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، راهداری و حمل و نقل جاده ای، ثبت اسناد املاک، هواشناسی، بهزیستی، پزشکی قانونی، تأمین اجتماعی فشم، فنی و حرفه ای زعفرانیه و اقدسیه در شهرستان شمیرانات نیز در این جلسه معارفه شدند.

به رسم ادای احترام به خانوادهٔ معظم شهدا در این جلسهٔ از مادر شهید سید مهدی محمد حسینی و آقای محمد صالح از جانبازان دوران دفاع مقدس تقدیر به عمل آمد.

شهرستان شمیرانات متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه دو تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.