به گزارش خبرنگار ایرنا، از حوالی ساعت ۹ امروز مراسم راهپیمایی روز ۱۳ آبان از تقاطع خیابان ولیعصر - طالقانی به سمت تقاطع شهید مفتح محل لانه جاسوسی سابق آمریکا با حضور پرشور مردم تهران به ویژه دانش آموزان و دانشجویان، خانواده معظم شهدا، ایثارگران، طلاب، بسیجیان، کارگران و کارمندان آغاز شد.

در این مراسم بسیاری از دانش آموزان با لباس های متحدالشکل و به صورت گروهی و با در دست داشتن پرچم کشورمان، تصاویر امام (ره) و رهبری و با شعارهایی همچون مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل انزجار خود را به مستکبران به نمایش گذاشتند.

یکی از این دانش آموزان در حاشیه این راهپیمایی به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از روزی که محصل شدم همه ساله به همراه دوستان و همکلاسی هایم در این مراسم راهپیمایی شرکت کرده ام.

«امید هیودی» که دانش آموز کلاس دهم از دبیرستان البرز تهران است، ادامه داد: در طول سال های اخیر آمریکا توطئه هایی علیه ملت ایران اعمال کرده و به همین منظور آمده ایم تا این توطئه ها را خنثی کنیم.

هیچ ملتی به جز ملت ایران آمریکا را تا این اندازه تحقیر نکرده است

یکی دیگر از دانش آموزان حاضر در مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: تاریخ نشان داده که هیچ ملتی به جز ملت ایران به این اندازه دولت آمریکا را در جهان تحقیر نکرده است.

«سید مهدی موسوی» که از منطقه نعمت آباد تهران خود را به خیابان طالقانی رسانده بود، افزود: ملت ایران با گوش دادن به حرف های رهبری با اتحاد و همدلی تمامی توطئه ها و تحریم های آمریکا را خنثی کرده است و جهانیان باید بدانند که با این اتحاد و همدلی ملت ایران تمامی توطئه های آمریکا را پشت سر خواهیم گذاشت.

وی که در کنار همکلاسی های خود در این راهپیمایی شرکت کرده بود، اظهار داشت: مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل یعنی اینکه آحاد ملت ایران در کنار هم هستند و تا آخر و پای جان از کشورشان دفاع می کنند.

گذر زمان ۱۳ آبان در قالب دیوارنگاره

در حاشیه مسیر راهپیمایی دیوار نگاره ای با عنوان گذر زمان ۱۳ آبان به نمایش گذاشته شد.

در این دیوارنگاره تصاویری از تبعید حضرت امام (ره)، تسخیر لانه جاسوسی و راهپیمایی دانش آموزان و دانشجویان به نمایش گذاشته شد که با استقبال دانش آموزان و دانشجویان مواجه شد.

همچنین تصاویری از سخنرانی حضرت امام (ره) در حضور دانش آموزان و دانشجویان نیز به نمایش درآمد.

اجرای سرود دانش آموزی

در حاشیه مراسم راهپیمایی بسیاری از دانش آموزان با در دست داشتن پرچم کشورمان با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در توصف روز ۱۳ آبان و همچنین مقاومت و ایستادگی به اجرای سرود پرداختند و همچنین بسیاری از هنرمندان بخش کودکان و نوجوانان نیز در مسیر مشغول اجرای برنامه هستند.

سلفی گیران خارجی در مراسم راهپیمایی

در مسیر راهپیمایی بسیاری از مردم و خبرنگاران کشورهای مختلف از جمله چین، ژاپن، سنگاپور و مالزی مشغول سلفی گرفتن از شرکت کنندگان این مراسم هستند.

همچنین بسیاری از دانش آموزان با نقاشی پرچم کشورمان روی صورت و همچنین حمل پلاکاردی از ترامپ رئیس جمهور آمریکا و دیگر سران کشورهای مستکبر مورد توجه خارجی های شرکت کننده در این مراسم قرار گرفتند و همچنین بسیاری از خبرنگاران داخلی و خارجی نیز در حال پوشش خبری و تصویری این مراسم هستند و بسیاری از پدران و مادران به همراه فرزندانشان در این مراسم راهپیمایی شرکت کرده اند.

برپایی ایستگاه نشاط و تندرستی در مسیر راهپیمایی

همچنین در طول مسیر راهپیمایی بسیاری از نهادهای دولتی، بخش خصوصی، سازمان بسیج دانش آموزی، شهرداری های مناطق شهر تهران با برپایی غرفه های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی در حال ارائه خدمات به شهروندان هستند.

یکی از این بخش ها ایستگاه نشاط و تندرستی است که با استقبال دانش آموزان و دانشجویان مواجه شد و با برگزاری مسابقه ورزشی به صورت گروهی و انفرادی روز ماندگاری را برای خود ثبت کردند و همچنین در برخی از غرفه های فرهنگی و هنری، مسابقه نقاشی، و همچنین خطاطی، خوشنویسی و نقاشی با موضوع ۱۳ آبان به چشم می خورد.

ایستگاه صلواتی نیز در طول مسیر راهپیمایی دایر است که از شرکت کنندگان در این مراسم پذیرایی می کنند و اورژانس و پلیس راهور در حال خدمت رسانی هستند.

همچنین تکنسین های اورژانس تهران با حضور در خیابان طالقانی و استقرار چندین دستگاه اتوبوس آمبولانس مشغول خدمات رسانی رایگان به مردم هستند و همچنین عوامل پلیس راهور نیز در مسیر منتهی به خیابان طالقانی حضور دارند و نظم کامل حاکم است.

با توجه به مسدود شدن خیابان طالقانی بسیاری از مردم از طریق مترو خود را به محل سخنرانی راهپیمایی روز ۱۳ آبان رساندند و اکنون حجم مسافران در ایستگاه طالقانی بسیار زیاد است.

نیروهای آتش نشانی و هلال احمر نیز در بین مردم حضور دارند و همچنین در طول مسیر پرچم آمریکا و اسرائیل به آتش کشیده شد.

در جریان برگزاری راهپیمایی ۱۳ آبان، تعدادی از دانش‌آموزان با در دست داشتن تصاویری از کودکان یمنی، عراقی و افغانستانی، بخشی از جنایت‌های آمریکا علیه کودکان در منطقه را به خاطر ارسال سلاح و یا حمله به این کشورها به نمایش گذاشتند.

شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی با ایجاد یک زندان فرضی محمد بن‌سلمان، ولیعهد سعودی، دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا و حمد بن عیسی آل‌خلیفه، پادشاه بحرین را در زندان به حبس کشیده اند./

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.