به گزارش ایرنا، محمدعلیخانی روز یکشنبه در یکصد و هفتاد و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران درجمع خبرنگاران در خصوص نامه پلیس راهور و ایرادت گرفته شده از طرح کنترل آلودگی هوا توضیح داد: این نامه به صورت رسمی در اختیار شورا قرار نگرفته اما به صورت غیررسمی از نامه مطلع هستم.
وی ادامه داد: در شورای ترافیک تهران نمایندگانی از وزارت کشور، استانداری تهران، شهردار تهران و معاونت حمل و نقل و ترافیک و پلیس راهور عضو هستند و اگر پلیس ایراداتی نسبت به طرح کنترل آلودگی هوا دارد باید در این شورا مورد بررسی قرار گیرد.
علیخانی تاکید کرد: هیچ یک از اعضای شورا شهر در شورای ترافیک تهران عضو نیستند.
وی ادامه داد: یکی از ایرادات پلیس به طرح کنترل آلودگی هوا به موضوع زمان و ساعت طرح است که از نظر بنده نیز درست است و همواره مورد تاکید ما بوده است.
عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: پلیس ۵ تا ۶ راد به طرح کنترل آلودگی هوا گرفته و از شهرداری خواسته شده تا این ایرادات برطرف کند اما اعضای شورای ترافیک باید نسبت به رفع ایرادات مطرح شده اقدام بکنند.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: یکی از ایراداتی که پلیس به طرح کنترل آلودگی هوا گرفته، نامحدود بودن تعداد ورود به محدوده است که این موضوع مشکلات متعددی را به همراه داشته است.
وی افزود: ایراد دیگری که نسبت طرح کنترل آلودگی هوا گرفته شده این است که هر کسی می‌تواند با پرداخت پول وارد محدوده شود و علاوه بر آن برخی نیز اقدام به خرید موتورسیکلت کرده‌اند که همین امر نیز علاوه بر افزایش موتورسیکلت منجر به افزایش آلودگی هوا شهر تهران شده است که در نهایت همه این ایرادات باید در شورای ترافیک و با حضور نمایندگان این شورا بررسی و در نهایت تصمیم‌گیری شود.
به گزارش ایرنا از اول تیرماه امسال محدوده زوج و فرد شهر تهران حذف و به جای آن و در همان محدوده حلقه دوم طرح اصلی ترافیک با عنوان طرح کنترل یا کاهش آلودگی هوا اجرایی شد.

خودرو های پلاک تهران در هر فصل از سال می‌توانند ۲۰ روز و خودرو های پلاک شهرستان ۱۵ روز در محدوده طرح کاهش آلودگی هوا به صورت رایگان تردد کنند و دیگر براساس رقم های زوج یا فرد پلاکشان نمی توانند وارد آن محدوده شوند.

افرادی که قصد ورود بیشتر از ۲۰ روز را به محدوده طرح کنترل آلودگی هوا دارند برای آنکه جریمه نشوند باید هزینه ورود به محدوده (نصف هزینه طرح ترافیک اصلی) را بپردازند؛ البته خودروهای دارای معاینه فنی برتر و ساکنان این محدوده از تخفیف هایی برخوردار می‌شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.