مهرداد پهلوان زاده روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری مسابقات جام پایتخت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مسابقات به لحاظ افزایش ریتینگ (امتیاز) ورزشکاران سطح دوم کشور تاثیر گذار است.

وی اضافه کرد: در این مسابقات ۵۲۰ ورزشکار داخلی و خارجی از ۲۲ استان و ۱۰ کشور شرکت دارند که به نوبه خود در جهان شناخته شده است.

رئیس فدراسیون شطرنج با بیان اینکه وجود این مسابقات بین المللی کیفیت و کمیت ورزشکاران را بهبود می بخشد خاطر نشان کرد: این مسابقه بین المللی از هشتم تا ۱۶ آبان ماه در سالن هیات، فدراسیون و مجموعه دانشگاه علمی و کاربردی فدراسیون(واقع در خیابان حجاب) برگزار خواهد شد.

به گفته وی در هر بازی ریتینگ شطرنج بازان در جدول جهانی تغییر خواهد کرد و در صورت شکست تا حدودی جایگاه آنان نزول خواهد یافت.  

پهلوان زاده به سایر رویداد های ورزشی فدراسیون در سال‌جاری اشاره کرد و افزود: مسابقات نیمه نهایی مردان کشور با شرکت ۵۵ ورزشکار و فینال قهرمانی زنان کشور نیز با شرکت ۱۲ ورزشکار از ۱۷ تا ۲۷ آبان ماه در خرم آباد و بندرانزلی برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: امسال همچنین شاهد برگزاری رویداد ورزشی بین المللی از جمله قائم (قائمشهر)، بیستون کرمانشاه، آفتاب خمین، این سینا همدان، جام پایتخت، جام فردوسی مشهد، کارون اهواز، خزر(انزلی) و جام بین المللی دهه فجر هستیم که تا کنون چهار مورد آن برگزار شده است.

پهلوان زاده به اعتبارات فدراسیون در سال‌جاری اشاره کرد و گفت: بودجه امسال این فدراسیون یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده که درصدد هستیم تا با همدلی و اتحاد بتوان ورزش شطرنج را در مناطق محروم و سطح کشور گسترش دهیم.

چهارمین دوره جام پایتخت از هشتم تا ۱۶ آبان در سالن هیات شطرنج استان، فدراسیون و مرکز علمی کاربردی فدراسیون (در خیابان حجاب) در حال برگزاری است.   

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.