رضا خانی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به واقع شدن مسیل عبور آب از بخش مرکزی شهرستان پاکدشت در روستای توچال و با هدف پیشگیری از وقوع سیلاب و آبگرفتگی در مناطق روستایی، مدیریت بحران بخشداری در حالت آماده باش کامل قرار گرفت.
وی افزود: با توجه به بارش شدید باران در شهرستان پاکدشت و احتمال طغیان آب در مسیل روستای توچال از توابع بخش مرکزی، اعضای ستاد مدیریت بحران به اتفاق فرماندار شهرستان،  با حضور در این روستا، از وضعیت عبور آب از مسیل و مراکز تقسیم آب روستایی بازدید کرده و تمهیدات لازم برای مقابله با هر گونه آبگرفتگی و طغیان رودخانه را انجام دادند.
وی اظهار داشت: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر عبور توده هوای باران زا از مناطق جنوب شرق تهران، طی روزهای گذشته مسیر عبور آب از مناطق روستایی بخش مرکزی پاکدشت لایروبی شده و موانع عبور آب برطرف شده است.


خانی گفت: با توجه به احتمال طغیانی شدن رودخانه، با نصب بنر از شهروندان درخواست شده تا از استقرار در کنار رودخانه‌ها خودداری کرده و در محل عبور آب، تردد نکنند.
وی تصریح کرد:هم اکنون دهیاری روستاهای حمامک و حاجی‌آباد به دلیل عبور رودخانه فصلی از این مناطق در حالت آماده باش قرار دارند تا در برابر هر حادثه احتمالی آمادگی مقابله وجود داشته باشد.
آماده باش شهردای فرون آباد
شهردار فرون آباد پاکدشت نیز آماده باش ستاد مدیریت بحران در این شهر خبر داد.
کوروش میرزایی به خبرنگار ایرنا گفت: فرون‌آباد به دلیل واقع شدن در مسیر عبور آب از کوه‌های منطقه "چهل قز" و قرار گرفتن در بخش جنوبی محور امام رضا (ع) همواره با خطر آبگرفتگی روبه‌رو است و با توجه به بارش‌های دو روز گذشته، مدیریت بحران شهرداری آمادگی خود را برای مقابله با خطر آبگرفتگی حفظ کرده است.
وی اظهار داشت: بارش باران در منطقه قیام دشت، چهل قز و سنگ‌تراشان باعث ورود آب به بزرگراه امام رضا(ع) و شهر فرون‌آباد می‌شود که این امر، مشکلات عدیده‌ای را برای تردد خودروها در این محور مواصلاتی ایجاد می‌کند.
پاکدشت با ۳۵۰هزار نفر جمعیت در ۲۰ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.