به گزارش روز پنجشنبه شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هم اکنون شاخص هوای پایتخت منتهی به ساعت ۱۱ امروز روی عدد ۱۰۳ قرار دارد.

متوسط میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱ امروز بر روی شاخص ۹۷ قرار گرفت.

در همین مدت، شاخص ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون، نیتروژن، ازن و منواکسید کربن نیز به ترتیب بر روی ۵۲ ، ۴۷ ، ۹ و ۲۳ قرار داشت.

ایستگاه‌های شهرداری منطقه ۲ با شاخص ۴۷ ، پونک با شاخص ۵۴ و اقدسیه(منطقه ۱) با شاخص ۵۵ کمترین آلایندگی را در سطح مناطق تهران طی این مدت داشتند.

در این مدت زمان ایستگاه‌های پارک شکوفه(منطقه ۱۴) با شاخص ۱۳۴ ، ‌دانشگاه تهران(منطقه ۶) و سوهانک(منطقه ۱) با شاخص ۱۳۰و پیروزی (منطقه ۱۳) با شاخص ۱۲۴ بیشترین میزان آلایندگی را امروز داشته اند.

شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.