به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، عباس سالاری در تشریح این موضوع گفت: متخلفان که دو نفر بودند، روز گذشته به قصد شکار حیات وحش وارد منطقه حفاظت شده ورجین شده و در بخشی از این منطقه کمین و متاسفانه اقدام به شکار کرده بودند.
وی با بیان اینکه محیط بانان منطقه در جریان گشت و کنترل، حوالی ظهر دیروز متوجه حضور این دو شکارچی شدند، افزود: ماموران اجرایی منطقه حفاظت شده ورجین پس از دیدن این شکارچیان به تعقیب آنان پرداختند و در جریان عملیات تعقیب و گریز یک نفر از شکارچیان عصر دیروز دستگیر و نفر دوم موفق به فرار شده بود.
سالاری اظهار داشت: با هوشیاری و پیگیری محیط بانان سرانجام متخلف دوم نیز در ساعت ۱۱ شب گذشته دستگیر شد.
رییس منطقه حفاظت شده ورجین با بیان اینکه این شکارچیان هنگام فرار از دست محیط بانان، اسلحه شکاری خود را در منطقه رها کرده بودند، گفت: اسلحه این شکارچیان از نوع خفیف کالیبر ۱۲ آنهم بدون مجوز حمل سلاح بود که محیط بانان پس از چند ساعت جستجو در زیر باران موفق شدند این سلاح را در منطقه پیدا کنند.
وی تصریح کرد: از این شکارچیان لاشه قطعه قطعه شده دو رأس میش وحشی، یک سلاح غیر مجاز و چهار عدد فشنگ به همراه وسایل شکار کشف و ضبط شد و ضمن تشکیل پرونده قانونی، امروز این متخلفان تحویل مرجع قضایی شهرستان شدند.
براساس این گزارش، جریمه قانونی شکار غیرمجاز هر میش وحشی بر اساس قوانین شکار و صید مبلغ صد میلیون ریال تعیین شده که متخلفان در بخشی از جرایم خود محکوم به پرداخت این مبلغ هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.