به گزارش ایرنا، حسینعلی امیری شامگاه دوشنبه در آئین افتتاح نمایشگاه توانمندی های روستائیان و عشایر پاکدشت که در روستای گلزار از توابع بخش مرکزی این شهرستان برپا شده اظهار داشت: امروز با وجود فشارهای اقتصادی، تحریم و تهدیدهای آمریکا، ملت ایران به رشد و بالندگی دست یافته و اقتدار خود را به جهانیان ثابت کرده اند.
وی اظهار داشت: دولت تدبیر و امید نیز در راستای تحقق آرمان های نظام و رفع مشکلات مردم و با وجود تمامی مشکلات و محدودیت ها، گام های اساسی در خدمت رسانی به مردم برداشته و در سال های پایانی فعالیت خود تلاش دارد تا رشد متوازن تمامی مناطق کشور را با همدلی ارکان نظام و همراهمی مردم محقق کند.
وی با گرامیداشت ۱۵ مهر، روز ملی روستا گفت: نام روستائیان و عشایر با صداقت، شجاعت، ایثار، جوانمردی و یک رنگی عجین شده و نقش موثر آنان در مقاطع مختلف ۴۰ سال عمر با برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی بر کسی پوشیده نیست.
امیری اظهار داشت: در مبارزات مردم در آغاز انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل، روستائیان و عشایر نقش انکار ناپذیری داشتند و این اثربخشی در جریانات اوایل پیروزی انقلاب و حملات گروهک های معاند نظام که قصد ایجاد ناآرامی در کشور داشتند، مشهود است.
وی تصریح کرد: در ابتدای دوران هشت سال دفاع مقدس نیز روستائیان و عشایر با همراهی شهیدان چمران، صیاد شیرازی و شهید بروجردی، در قالب گروه جنگ های نامنظم، از مرزهای غربی و جنوبی کشور حراست کرده و شهدای بسیاری را تقدیم اسلام کردند.
وی گفت: در جریان عملیات مرصاد نیز روستائیان و عشایر اولین گروهی بودند که در برابر منافقان کوردلی که بیش از ۱۷ هزار نفر از جوانان غیور و برومند ایران اسلامی را به شهادت رسانده بودند، ایستادگی کرده و زمینه وقوع آن حماسه عظیم را فراهم کردند.
معاون پارلمانی رئیس جمهوری با اشاره به کلام امام راحل که عشایر ذخایر انقلاب اسلامی هستند افزود: پس از دوران دفاع مقدس، روستائیان و عشایر در عرصه تولید مواد غذایی مورد نیاز کشور نیز پیشگام شدند تا کشور در این زمینه به خودکفایی دست پیدا کند.
وی با تأکید بر توجه ویژه رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور به توجه ویژه به روستائیان و عشایر گفت: یکی از سیاست های راهبردی دولت، نگاه ویژه به روستا و عشایر برای ماندگاری آنان در مناطق روستایی است تا از مهاجرت آنان به شهر جلوگیری و بروز بسیاری از تبعات اجتماعی ناشی از این مهاجرت پیشگیری شود.
امیری اظهار داشت: وقتی روستا از توسعه متوازن با مناطق شهری برخوردار باشد، روستایی برای رفع نیازهای خود مجبور نیست به مناطق شهری مهاجرت کند.
وی مهمترین دلایل مهاجرت روستائیان به شهرها را اشتغال، درمان و تحصیل اعلام کرد و افزود: دولت با شناسایی سه عامل اصلی مهاجرت روستائیان به شهر، تلاش کرده تا این کمبودها را جبران کند و با ایجاد مراکز بهداشتی، درمانی و آموزشی، بخش مهمی از نیازهای روستانشینان را برآورده کند.
امیری گفت: حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ، مشکلات زیست محیطی، امنیتی، آسیب های اجتماعی، فاصله طبقاتی و خدشه دار شدن عزت و کرامت انسانی ناشی از عدم توجه به مناطق روستایی در سال های گذشته است.
وی با اشاره به توجه ویژه دولت به اشتغال روستایی گفت: در اواخر سال۹۵، دولت با تأئید رهبر معظم انقلاب، لایحه برداشت یک و نیم میلیارد دلار از صندق توسعه ارزی کشور را تقدیم مجلس کرد که این لایحه پس از بررسی در کمیسیون های تخصصی و صحن علنی مجلس، به تصویب نمایندگان رسید تا زمینه برای توسعه اشتغال در روستاها فراهم شود.
وی از اجرای طرح های هادی، اختصاص سند مالکیت به روستانشینان، بهره مندی روستانشینان از حقوق شهروندی به عنوان مهمترین برنامه های دولت در مناطق روستایی اعلام کرد.
معاون پارلمانی رئیس جمهوری با اشاره به ظرفیت های شهرستان پاکدشت گفت: نزدیکی به بازار بزرگ پایتخت و تولید سالانه یک میلیارد شاخه گل، ظرفیت مهمی است که با استفاده صحیح از آن میتوان شاهد رشد و توسعه بیشتر این شهرستان بود.
وی گردشگری را عاملی مهم در توسعه اقتصادی کشور دانست و اظهار داشت: هر چند که به واسطه تلاش های دولت، شاهد افزایش حضور گردشگران خارجی در کشور بوده ایم ولی کماکان آمار گردشگر با وجود جاذبه های منحصر به فرد طبیعی، تاریخی و مذهبی پائین است.
وی گفت: مسئولان پاکدشت برای رشد اقتصادی منطقه باید توجه ویژه ای به صنعت گردشگری و رونق آن در شهرستان باشند.
تهرام/۷۲۵۴//۱۳۴۸
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.