به گزارش ایرنا، پیرحسین کولیوند روز دوشنبه در مراسم بدرقه کاروان بهداشت و درمان به اربعین حسینی اظهارداشت: همچنین تعداد قابل توجهی از نیروی فوریت‌ پزشکی کشور نیز برای خدمات رسانی هر چه بهتر به زائران به شهرهای کربلا معلی و نجف اشرف اعزام شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه چهار بیمارستان ویژه در مرزهای غربی کشور برای حوادث بیوتروریسم راه اندازی شده است، افزود: امسال هشت بیمارستان جنرال نیز در مرزهای مشترک کشور ایران و عراق احداث و راه اندازی شده و گروه‌های بهداشتی متخصص در این مراکز به طور شبانه روزی فعال هستند.

کولیوند ادامه داد: تمامی بیمارستان‌های موجود در شهرهای مرزی در ایام اربعین با افزایش نیرو و خدمات پزشکی برای خدمات‌رسانی به زائران در آماده باش کامل قرار دارند.

وی با بیان اینکه ایران میزبان تعداد زیادی از زائران اباعبدالله(ع) از مرزهای شرقی کشور نیز است، ابرازداشت: امسال نیز مانند گذشته تمامی محورهای مواصلاتی شرق به غرب کشور تحت پوشش ویژه نیروهای فوریت‌ پزشکی اورژانس قرار دارد و نیروهای اورژانس با تمام امکانات در تمامی جاده‌های کشور مستقر می‌باشند.

کولیوند یادآور شد: بالگردهای اورژانس کشور نیز در تمامی محورهای مواصلاتی مستقر شده‌اند تا در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای مصدومان با سرعت بالایی به مراکز درمانی منتقل شوند.

وی با بیان اینکه تمامی رستوران‌ها و مراکز پخت غذای بین راهی برای زائران زیر نظر کارشناسان اورژانس کشور قرار دارد، تصریح کرد: پزشکان و کارشناسان اورژانس در طول مسیر زائران پیاده روی اربعین فعالیت تمامی رستوران‌ها، مراکز پخت غذا و آب را تحت نظر خواهند داشت و با هرگونه تخلف به شدت برخورد خواهند کرد.

کولیوند در ادامه با بیان اینکه پس از پایان مراسم پیاده روی اربعین سال گذشته نقاط قوت و ضعف احصا و مورد بررسی قرار داده شده است، تصریح کرد: امسال با همکاری سایر دستگاه‌های خدمات رسان مانند ارتش، ناجا، سپاه و سایر نهادها تمامی تدابیر لازم برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم معنوی اندیشیده شده است.

سرپرست اورژانس کشور در پایان یادآور شد: ما مدیون خون شهدا هستم و این مسیر را شهدا برای ما باز کرده اند، بنابراین برای دفاع از آرمان‌های امام راحل و شهدا در راه مکتب حسینی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، مراسم بدرقه کاروان بهداشت و درمان پیاده روی اربعین حسینی صبح امروز (دوشنبه) با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سرپرست اورژانس کشور و جمعی از مدیران در ضلع جنوبی حرم مطهر امام راحل برگزار شد.

۶۰۰۳/۳۲۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.