به گزارش ایرنا، وی روز سه شنبه در حاشیه مراسم گرامیداشت روز جهانی سالمند در جمع خبرنگاران در پاسخ به این به سوالی درباره مناسب سازی ایستگاه های مترو برای سالمندان توضیح داد: آسانسور و پله برقی جزو الزامات ایستگاه های مترو است و تلاش می کنیم این تجهیزات در همه ایستگاه های مترو وجود داشته باشد هر چند در شرایط فعلی تحریم ممکن است در تهیه این تجهیزات مشکلی وجود داشته باشد.

وی همچنین در خصوص مناسب سازی معابر تهران برای سالمندان گفت: بحث مناسب سازی فضاهای عمومی نه فقط برای سالمندان بلکه برای همه گروه های سنی و معلولان و آنهایی است که به هر دلیل مشکل حرکتی دارند، باید انجام شود و این هدف را پیگیری می کنیم.

حناچی ادامه داد: در این راستا در کوتاه مدت هیچ پروژه ای بدون رعایت استانداردهای مناسب سازی افتتاح نمی شود، در میان مدت تمامی پارک ها و در دراز مدت تمامی فضاهای عمومی مناسب سازی خواهند شد و کمیته ای در شهرسازی این موضوع را پیگیری می کند.

وی در خصوص خدمات این نهاد برای سالمندان تهرانی گفت: در فضاهای عمومی و ورزشی مزیت هایی برای سالمندان در نظر گرفته ایم و تلاش می کنیم کیفیت این خدمات را افزایش دهیم.

شهردار تهران در پاسخ به این سوال که در سند سالمندی شهرداری چه وظیفه ای دارد نیز تصریح کرد: بخش هایی که مربوط به مناسب سازی فضاهای فیزیکی و مقیاس محلات است به عهده شهرداری گذاشته شده اما دور هم نشستن مسئولان دستگاه های ذیربط نتایج خوبی خواهد داشت.

تهرام/۹۳۴۳//۱۳۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.