به گزارش ایرنا علی اعطا روز شنبه در هفتمین نشست خبری خود درباره موضوع سرقت مجسمه قیصر(چندی پیش مجسمه برنزی قیصر امین پور از بلوار سعادت آباد به سرقت رفت) و نصب مجسمه های گچی به جای مجسمه های برنزی در شهر، اظهار داشت: اینکه متریال یک مجسمه را تغییر دهیم تا مورد سرقت واقع نشود روش درستی نیست.
وی با بیان اینکه مگر چه تعداد آثار هنری داریم که نتوان آنها را حفاظت کرد، خاطر نشان کرد: در شورای شهر از سوی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی طرحی پیشنهاد شده برای تعیین حریم آثار فرهنگی در تهران و جلسه‌ای به صورت مشترک با کمیسیون معماری و شهرسازی در این زمینه برگزار شده است. 
اعطا تاکید کرد: مجسمه جدید قیصر گچی نیست و از جنس فایبرگلاس است، و در همان محل سابق تا پایان هفته نصب خواهد شد. 

اسکان غیر رسمی در پایتخت بررسی می شود
سخنگوی شورای شهر در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت اسکان غیررسمی در تهران  و بازدید انجام شده از حاشیه نشینان شهر تهران، گفت:‌این مساله بسیار پیچیده است و با راه‌حل‌های کوتاه مدت نمی‌توان آن را حذف کرد و یا نمی‌توان صورت مساله را پاک کرد. 
وی گفت: بررسی‌ این موضوع در کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر آغاز شده است و قرار است با همکاری کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر ، این موضوع بررسی و راه حلی ارائه شود.
اعطا با بیان اینکه در بازدید انجام شده مشخص شد، خانواده هایی هستند که بیشتر از ۳۰ سال است که در مناطقه حاشیه ای تهران زندگی می کنند، گفت:‌ در موضوع اسکان رسمی باید از بعد انسانی و اجتماعی به موضوع نگریست.
سخنگوی شورای شهر تهران یادآور شد:‌ در موضوع سیل گذشته سقف خانه ای خراب شد و کودکی نیز جان خود را از دست داد که این نشان می دهند باید در برخورد با موضوع به فکر کاهش آلام مردم گرفتار در این زمینه باشیم.

تهرام/۷۲۴۴//۶۱۳۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.