به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا، مراسم خانوادگی صبح نشاط از ساعت ۷ صبح در مسیر حدود ۲ کیلومتر مربع در سطح اراضی عباس آباد و اطراف موزه با حضور بیش از ۳ هزار شهروند و ورزشکار برگزار شد.

همچنین در این مراسم که با حضور عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران، رضا گلمحمدی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران، افشین مولایی سرپرست فدراسیون ورزش همگانی، مجید رباطی سرپرست سازمان ورزش و برخی روسای هیات ها و ورزشکاران برگزار شد به قید قرعه ۱۱ دستگاه دوچرخه و ۵۰گرمکن ورزشی اهدا شد.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزارت ورزش و جوانان در این مراسم اظهار داشت: باید از طریق ورزش شور و نشاط را در جامعه ایجاد کنیم چرا که ورزش همگانی و صبحگاهی می تواند برای سلامت مردم تاثیر گذار باشد.

احمدی با بیان اینکه کوتاه ترین راه برای سلامت جامعه توجه به ورزش است گفت: توجه به این مقوله می تواند سرانه درمان کشور را کاهش داده و  بیماری عروقی و قلبی را در جامعه کم کند.

وی سرانه ورزشی تهران در ورزش همگانی و بوستانی تهران را مطلوب دانست و گفت: امیدواریم با فعالیت های گروهی و خانوادگی بتوانیم شاهد حضور مردم در بوستان ها باشیم و سلامت جامعه را بیش از گذشته افزایش دهیم.

معاون وزیر ورزش به هفته دفاع مقدس نیز اشاره کرد و افزود: جامعه ورزش ایران ۵ هزار شهید در دوران دفاع مقدس و 135 ورزشکار شهید مدافع حرم را تقدیم میهن عزیزمان کرده است.

همچنین سرپرست فدراسیون ورزش همگانی از میزبانی هیات استانی و اداره کل ورزش و جوانان تهران در برگزاری این مراسم تشکر کرد و گفت: داشتن ایرانی سربلند و تندرست در گرو توسعه ورزش همگانی و خانوادگی است چرا که مهم ترین پیام این همایش این بود که مردم ضرورت ورزش را بیشتر از گذشته در سبد خانوار خود احساس کنند.

مولایی کم تحرکی را دشمن اساسی در تندرستی جامعه دانست و اظهار داشت: ما به عنوان سیاست گذاران باید بر اساس اصول قانون اساسی ورزش و ابراز مرتبط با آن را به صورت رایگان برای مردم فراهم کنیم.

ایستگاه سلامت در یکهزار بوستان تهران

همچنین رییس هیات ورزش همگانی استان تهران در این مراسم گفت: هم اکنون شرایط ورزش صبحگاهی و عصرگاهی برای خانواده ها در یک هزار بوستان شهر تهران فراهم است.

ولی الله شجاع پوریان با اشاره به اینکه ورزش بهترین راه تندستی و سلامت جامعه است خاطر نشان کرد: روزانه بیش از ۶هزار شهروند تهران از این فضاها بهره مند می شوند که می طلبد مردم اقبال بیشتری به این فضاها داشته باشند.

وی بیان کرد: یکی از برنامه های مهم این هیات ایجاد زیر ساخت ها برای جوانان، بانوان و سالمندان است که هم اکنون شرایط برای این اقشار در بوستان ها فراهم است.

رضا گلمحمدی مدیرکل ورزش و جوانان ضمن تشکر از آحاد مردم و دست اندرکاران در این رویداد ورزشی گفت در صدد هستیم تا با تشویق عموم، ورزش همگانی را در پایتخت نهادینه کنیم.

تهرام/۷۲۴۷//6139

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.