به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری پنجشنبه شب در پنجمین یادواره ۱۷۰ شهید شهر دماوند و هفت شهید گمنام که با حضور مسئولان شهرستان، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم در حسینه محله چالکا این شهر برگزار شد گفت: ملت ایران به خوبی ایستاده و صدای مقاومت شهدا را شنیده است و شهدای ما نیز برای ملت علامت راهنما و حجت تا رسیدن به محضر امام زمان هستند.

 با بیان اینکه دفاع مقدس هویت حسینی ملت را آشکار کرد گفت: دفاع مقدس یک گنج تمام نشدنی است که در اختیار ملت ایران قرار گرفت و این برای تمام تاریخ این ملت کافی است.

ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: امروز ما با یک تحول بزرگ و شگرف به نام انقلاب اسلامی روبرو هستیم، انقلابی که پشتوانه همه نهضت های انبیا را به دنبال دارد و برخاسته از قیام امام حسین(ع) است.

حجت الاسلام حاج علی اکبری با بیان اینکه در جنگ هاست که هویت ملت ها شناخته می شود، گفت: جوانان این کشور مقتدرانه ایستادند و مقاومت کردند و این ایثار و از خودگذشتگی به واسطه پدران و مادرانی بود که پای مکتب عاشورا درس گرفته و به فرزندان خود آموختند.

وی جلوه مهم دفاع مقدس را ابتدا شهدا و بعد در کنار آنان خانواده شهید دانست و افزود: امروز بلندتر از همیشه صدای شهدا به گوش میرسد و این صدا را علاوه بر ایران، در کشورهای دیگر و در میان تمدن ها می شنویم اگر چه برخی ها چیزی نمی شوند و گوششان سنگین شده است.

همچنین حجت‌الاسلام کاظم فتاح‌دماوندی، امام جمعه دماوند نیز با بیان اینکه شهدا زنده هستند و نزد پرودگار روزی می‌خورند، اظهار داشت: با توجه به پیام رهبری به مناسبت هفته دفاع مقدس، تا زنده هستیم اجازه نمی‌دهیم که نام شهدا از کوچه، خیابان و بزرگراه های ما حذف شود چراکه یاد آنان زینت ‌بخش مجالس ماست.

وی ادامه داد: گرچه برخی گاهی در کشور چیزهایی می‌گویند و می‌نویسند که بوی جدایی از خط امام(ره)، رهبری و شهدا را می‌دهد اما امام فرمود ملاک، حال فعلی افراد است و کسانی که این حرف ها را می‌زنند، حال فعلی خود را اصلاح کنند و به دامان امام، شهدا و رهبری برگردند و حرف‌هایی نزنند که دل پدر و مادر شهدا خون شود.

تشییع پیکر مطهر شهید گمنام از جمله برنامه های این یادواره بود.

تهرام/۷۲۴۶//۶۱۳۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.