به گزارش ایرنا، هفتمین مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی شهر تهران از میدان امام‌حسین(ع) تا حرم عبدالعظیم(ع) امسال برگزار می‌شود و در منطقه ۲۰ خیابان‌های فدائیان اسلام، شهید رجایی، ورامین و دسترسی‌های بزرگراهی پیرامون حرم مطهر از جمله مسیرهای پیاده‌روی روز اربعین هستند.

رسول وجدانی روز سه‌شنبه در کمیته فرهنگی و تبلیغاتی جاماندگان اربعین اظهارداشت: شهرداری منطقه ۲۰ در این مراسم  معنوی میزبان زائران در خیابان‌های فدائیان اسلام، شهید رجایی، ورامین و دسترسی‌های بزرگراهی پیرامون حرم مطهر است.

وی تصریح کرد: بر این اساس ۱۶۵ ایستگاه صلواتی، آموزشی و خدماتی، سلامت محور و آموزش شهروندی در محور فدائیان اسلام، ۶ ایستگاه فرهنگی در محور شهید رجایی و ۶ ایستگاه صلواتی در خیابان ورامین مستقر خواهند شد.

وجدانی یادآور شد: ۱۱۱ تا از این غرفه‌ها به هیات‌های مذهبی، پنج غرفه به حوزه‌های بسیج، ۱۵ تا غرفه به ادارات ری و سایر غرفه‌ها هم به تشکل‌ها و مردم اختصاص دارد.

۲۰ پایگاه فرهنگی برای جاماندگان اربعین در شهرری دایر می‌شود

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری در ادامه این جلسه گفت: ۲۰ پایگاه فرهنگی در مساجد علاوه بر غرفه‌های خدمات‌رسان شهرداری در مسیر راهپیمایی حوزه شهری ری دایر و تعدادی از روحانیون در این روز در ایستگاه‌ها حاضر و بر تمامی موارد نظارت می‌کنند.

حجت الاسلام علی کنگرلو اظهارداشت: جلسات متعددی در این مورد برگزار شده و شرح وظایف کمیته‌ها مشخص شده و سعی کرده‌ایم تا این مراسم محوری و معنوی با شکوه خاصی برگزار شود.

به گفته وی، نصب بنر و فضاسازی و تبلیغات محیطی عزاداران، هماهنگی با نهادها و سازمان‌ها، توزیع بروشور در مراکز خدماتی، تهیه و ایجاد فضای خدمات فرهنگی در ادارات از جمله برنامه‌های فرهنگی و تبلیغاتی است که در این مراسم معنوی اجرا می‌شود.

سال گذشته بیش از یک میلیون نفر در راهپیمایی جاماندگان اربعین در پایتخت شرکت کردند.

آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) و در کنار آن بارگاه شریف حضرات حمزه(ع) و طاهر(ع) در شهرری از قرن سوم تاکنون به عنوان یکی از مشهورترین اماکن زیارتی و سیاحتی ایران مورد توجه و عنایت دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بوده است.

۶۰۰۳//۱۳۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.