به گزارش ایرنا بررسی داده های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲،۵ میکرون نسبت به روز گذشته ۱۵ واحد کاهش یافته و متوسط آن طی ۲۴ ساعت گذشته به عدد ۱۰۷ رسیده اما این شاخص نیز نشانگر شرایط ناسالم برای گروه های حساس است.

هوای پایتخت از بعدازظهر یکشنبه برای بیماران قلبی و ریوی ناسالم شد و این شرایط همچنان ادامه دارد.

شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.

براساس گزارش روز سه‌شنبه شرکت کنترل کیفیت هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته میزان آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون نیز از ۱۳۰  به ۹۱ کاهش و آلاینده منوکسیدکربن نیز از ۲۸ به ۳۲ افزایش یافته است.
بر همین اساس، ایستگاه‌های پارک قائم (منطقه ۱۸) با شاخص ۱۴۶، شریف(منطقه ۲) و پارک سلامت(منطقه ۱۷) با شاخص ۱۳۳ و شهرداری منطقه ۱۵ با شاخص ۱۲۲ بالاترین حجم آلودگی شهر تهران را در ۲۴ ساعت گذشته داشته‌اند.
همچنین ایستگاه‌های شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۳۴ و اقدسیه(منطقه یک) و پونک(منطقه ۵) با شاخص ۷۴ و شهرداری منطقه ۲ با شاخص ۷۶ کمترین میزان آلودگی هوا را در سطح مناطق شهر تهران طی این مدت داشتند.

تهرام/۷۲۴۵/ ۱۰۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.