محمد انشایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نمایشگاه بین المللی صنایع دستی تهران از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸ دایر است که در این دوره ۴۰ غرفه برای هنرمندان استان تهران در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: هشت غرفه خودساز (آماده) در سالن های ۸ و ۹، ۲۴ غرفه در سالن های ۱۰ و ۱۱ و مابقی نیز در سالن ۱۲ برای بازدید عموم فعال است.

معاون صنایع دستی استان تهران با اشاره به اینکه در این دوره کلیه اجناس به قیمت تولید (بدون واسطه) عرضه می شود خاطر نشان کرد: هنرمندان استان تهران در سی و دومین دوره نمایشگاه صنایع دستی تولیدات خود را از جمله منبت و معرق چوب، زیور آلات، مینا شیشه، تراش روی شیشه، چرم و رودوزی ها و سراجی را در معرض دید عموم قرار داده اند.

به گفته انشایی این نمایشگاه عصر امروز با حضور معاون اول رئیس جمهور، سرپرست وزارت میراث فرهنگی و معاون صنایع دستی این وزارتخانه و برخی از مسئولان افتتاح می‌شود.

وی همچنین از صادارت ۳۰ میلیون دلاری صنایع دستی استان تهران در چهار ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: این میزان صادرات نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است.

معاون صنایع دستی استان تهران ادامه داد: کالاهای صادراتی استان تهران شامل زیور آلات سنتی، گلیم، منبت و معرق چوب، آبگینه و سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی بوده که بیشترین خریداران این کالاهای را کشورهای حوزه خلیج فارس، اندونزی، مالزی، چین، ارمنستان، آذربایجان، ترکیه، گرجستان، روسیه، آلمان، ایتالیا، فرانسه و اسپانیا هستند.

براین اساس هم اکنون بیش از ۱۷ هزار هنرمند استان در بیش از یک هزار کارگاه فعالیت دارند.

تهرام/۷۲۴۷//۱۳۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.