به گزارش ایرنا، این آئین با حضور حمیدرضا طیبی رییس جهاد دانشگاهی، معاونین، مدیران و کارکنان جهاد دانشگاهی کشور در حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار شد.

شرکت کنندگان در این آئین معنوی ضمن نثار تاج گل، قرائت فاتحه و ادای احترام به مقام شامخ معمار کبیر انقلاب اسلامی با آرمان‌های والای امام راحل، شهدا و رهبر فرزانه انقلاب تجدید پیمان کردند.

 کارکنان جهاد کشاورزی ضمن قرائت فاتحه، یاد و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را گرامی داشتند.

رییس جهاد دانشگاهی کشور در ادامه این برنامه معنوی گفت: تشکیل جهاد دانشگاهی در سال ٥٩ حاصل روح خود باوری بود که امام خمینی(ره) در جامعه به ویژه جوانان دمید.
حمیدرضا طیبی با تاکید براینکه طبق فرمایش بنیانگذار کبیر انقلاب ملت بزرگ ایران توانایی حل مشکلات خودشان را دارند، افزود: امروز جهاد دانشگاهی توانسته با تلاش جوانان مومن و متعهد در مرز علم روز حرکت کند.
وی ادامه داد: دانشمندان جهاد دانشگاهی ایران اسلامی توانسته اند در تمامی مباحث علمی مورد نیاز کشور ورود کنند و به فن آوری های روز دنیا دست یابند.
طیبی یادآور شد: ملت بزرگ ایران اسلامی این خودباوری و اعتماد به نفس مثال زدنی خود را مدیون آرمان بلند امام راحل و جانشین به حق ایشان هستند که در همه زمینه های علمی به جوانان این مرز و بوم اعتماد کردند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی دیگر از رهنمودهای بنیانگذار کبیر انقلاب به ملت ایران حفظ وحدت و همدلی بود، تصریح کرد: تمامی اقشار جامعه به ویژه نخبگان سیاسی باید ضمن احترام به یکدیگر بر روی حل مسایل و مشکلات کشور توافق و وحدت داشته باشند.
طیبی اضافه کرد: مهمترین آفتی که می تواند برای کشور تبعات منفی داشته باشد تفرقه در میان نیروهای انقلاب است، مسئولان باید با همدلی حول محور ولایت با یکدیگر وحدت و انسجام داشته باشند تا مشکلات کشور یکی پس از دیگری بدست ملت حل شود.
وی در پایان تاکید کرد: فقط با وحدت می توان به اهدافی بلندی که امام راحل برای انقلاب پیش بینی کرده برسیم.

به گزارش ایرنا، ستاد عالی انقلاب فرهنگی در ۱۶ مرداد ۱۳۵۹ سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی نامگذاری کرده است.

/۶۰۰۳/۳۲۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.