به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ کارآگاه سید شمس الدین میرزکی در  این باره گفت: در اواخر خردادماه امسال پرونده های مشابهی به اداره دوم پلیس آگاهی ارجاع شد و کارآگاهان در جریان سرقت خودروهای مدل بالا در محدوده غرب تهران قرار گرفتند.
وی بیان داشت: با انجام اقدامات پلیسی مشخص شد که سرقت ها توسط اعضای یک باند چند نفره با همکاری یکدیگر انجام می شود که با بررسی های بیشتر و رصد پرونده های سرقت های خودرو به دست آمد که متهمان پس از سرقت خودرو، آنان را به جنوب کشور ترانزیت می کنند.
این مقام انتظامی تصریح کرد: در پایش های اطلاعاتی کارآگاهان موفق شدند، مخفیگاه سرکرده باند را بنام سروش ۳۸ ساله در محدوده شهرستان رباط کریم شناسایی کنند و با هماهنگی مقام قضائی تیمی از کارآگاهان به مخفیگاه متهم اعزام شدند.
وی با اشاره به اینکه متهم در مخفیگاه مشاهده نشد و به دست آمد که وی در مخفیگاه دیگری پنهان شده است، گفت: تحقیقات پلیسی انجام و کارآگاهان موفق شدند، در همان روز ، پنجشنبه سوم مرداد ماه متهم اصلی پرونده و یکی از همدستانش را دستگیر کنند.
میرزکی با بیان اینکه از مخفیگاه متهمان یک دستگاه خودروی سواری سرقتی کشف شد، اعلام داشت: در چند عملیات دیگر سایر اعضای باند که سه نفر می باشند در همان محدوده شناسایی و دستگیر شدند.
معاون مبارزه با سرقت وسائط نقلیه پلیس آگاهی پایتخت افزود: از مخفیگاه متهمان تعدادی سویچ خودرو و شش دستگاه خودرو کشف و متهمان به همراه اموال کشف شده به آگاهی منتقل شدند.
وی گفت: متهمان به جرم ارتکابی اعتراف و اظهار داشتند: خودروهای سرقتی را به مالخرانی در جنوب کشور می فروختند.
 میرزکی گفت: اعضای باند پنج نفره سارقان خودرو تا تکمیل تحقیقات پلیسی در اختیار کارآگاهان اداره دوم پلیس آگاهی پایتخت قرار دارند.
وی از شهروندان خواست: مدارک شناسائی خود را از قبیل (کارت خودرو- سند خودرو و مدارک هویتی شخصی ) در خودرو رها نکنند و شب هنگام، خودروی خود را در محلی که نور کافی دارد پارک کنند و حتما خودروشان را به دزدگیر، قفل پدال، قفل فرمان، سوئیچ مخفی و سایر لوازم تاخیری و بازدارنده مجهز کنند.

تهرام/۸۱۳۸//۶۱۳۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.