مسعود ایلکا صبح دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کارگاه به صورت نمونه در باغ یکی از باغداران پیشرو در روستای سینک لواسانات جهت اجرای عملیات پیوند با رقم چندلر اجرا شد.
وی تشریح کرد: در این طرح سرشاخه کاری پیوندک یا همان شاخه درختان گونه های برتر و اصلاح شده بر روی تنه درختان کم ثمر پیوند زده می شود تا پس از رشد کیفیت و کمیت، محصول افزایش (حدود دو برابر) و درخت نیز در مقابل تنش دمایی مقاوم شود.
این مقام مسئول بیان داشت: کارگاه های آموزشی تئوری و عملی سرشاخه کاری گردو توسط اساتید بین المللی نظیر دکتر صلاح الدین ایلماز از ترکیه و مدیران و کارشناسان باغبانی به مدت چند روز در سال برگزار می شود.
به گفته ایلکا، سرمای دیررس بهاره در سال گذشته به 400 هکتار از باغات گردو شمیرانات خسارت 100 درصدی وارد کرد.
مدیر جهاد کشاورزی شمیرانات اعلام کرد: این شهرستان با تولید سالانه 2 هزار و 215 تن گردو در سطح 550 هکتار باغ، رتبه دوم استان تهران را در این زمینه به خود اختصاص داده است.
شهرستان شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی متشکل از شهر شمیران (منطقه یک، بخش اعظمی از منطقه سه و شمال و شرق منطقه دو تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران دارای هفت هزار و 100 هکتار زمین کشاورزی و یکهزار کشاورز در شمال و شمال شرقی تهران واقع شده است.
تهرام/9897//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.