سیدحسین نقوی حسینی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در روزهای اخیر شاهد دو نوع اظهار نظر و اعلام موضع متناقض از سوی دلتمردان آمریکا در تهدید و اعلام آمادگی برای مذاکره با ایران مطرح شده که آمریکا در هر دو مورد دروغ می گوید.
وی افزود: مقامات آمریکا از یک طرف با زبان تهدید، تحریم و اعزام ناوهای جنگی به سمت ایران سخن می گویند و از سوی دیگر، برخی از شخصیت های این کشور از مذاکره با ایران و اختصاص شماره برای تماس مقامات ایران با رئیس جمهور آمریکا صحبت می کنند و برای این کار، بعضی از کشورها مانند سوئیس به عنوان دفتر حافظ منافع و دیگر کشورها آمادگی خود را برای میانجیگری اعلام کرده اند.
وی تأکید کرد: آمریکا در هر دو ادعا دروغ می گویند و نمی شود و نباید به آن ها اعتماد کرد چون آن ها بارها ثابت کرده اند که در رفتار و گفتار خود صداقت ندارند.
نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی افزود: آمریکا از نظر نظامی با توجه به شناختی که از توانمندی های جمهوری اسلامی دارد و پاسخ ایران را حدس می زند، هرگز جرأت تحرک نظامی علیه ایران اسلامی را به خود راه نمی دهد و از نظر مذاکره نیز بارها این کشور مورد آزمایش قرار گرفته و هر بار جز دروغ چیز دیگری وجود نداشته است.
وی اظهار داشت: توافقی بهتر از برجام برای نمایش مذاکره بین کشورها وجود نداشت، ولی آمریکا بر خلاف همه موازین بین المللی زیر توافقات زد بنابراین به مذاکره با این کشور نیز هیچ اعتمادی نیست.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اظهار نظرهای اعلام شده از سوی آمریکا فقط برای ایجاد جنگ روانی در داخل کشور است، آنها قصد دارند تا داخل کشور را به دو دسته طرفداران مذاکره و مخالفان آن و نیز طرفداران و مخالفان جنگ تقسیم کنند.
نقوی اظهار داشت: امروز کشور بیش از هر زمان دیگر به وحدت و یکپارچگی ارکان مختلف نظام و قوا نیاز دارد، همه باید در مقابل کار رسانه ای و جنگ روانی آمریکا ایستادگی کرده و در پازلی که آن ها طراحی کرده اند، بازی نکنند.
وی افزود: سیاست خارجه ایران اسلامی روشن و واضح است، ایران اسلامی همان اقدامی که شورای عالی امنیت ملی در نظر گرفته را دنبال کرده و فریب جنگ روانی دشمن را نمی خورد.
وی گفت: اروپایی ها صراحتا به وعده ها و تعهدات خود عمل نکرده و برنامه مشخصی نیز در دست ندارند که بتوان به آن نگاهی داشت، قطعا ایران بعد از 60 روز، در صورت عدم اجرای تعهدات اروپائیان، گام بعدی را با قدرت بر می دارد و برای این موضوع منتظر اجازه کسی نمی ماند.
نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اروپائیان بیش از سایرین از عدم عمل به تعهدات خود در قبال برجام متضرر می شوند، اگر آن ها می خواهند به روال طبیعی گفتگو، مذاکره و عمل ایران به تعهدات خود باز گردند، باید خود به تعهداتشان عمل کنند.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.