علی امینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون 300 باشگاه کتاب خوانی کودک و نوجوان در مساجد، فرهنگسراها، کتابخانه ها، مهدکودک ها و سایر مراکز فرهنگی فعال است.
وی افزود: در این باشگاه ها برنامه ها و مسابقه های کتابخوانی در راستای تشویق مردم به کتاب و کتاب خوانی اجرایی می شود.
امینی هدف از راه اندازی این باشگاه های کتاب خوانی را مشارکت عمومی مردم عنوان کرد و گفت: مردمی بودن این باشگاه ها می تواند به عنوان مروجی برای نهادینه سازی فرهنگ مطالعه در شهر تهران تبدیل شود.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر تهران گفت: همچنین این باشگاه ها ویژه کودک و نوجوان است تا از سنین کودکی با کتاب انس بگیرند از این رو هزینه کردن بر روی فرهنگ مردم سرمایه گذاری است.
وی با اشاره به اینکه 560 آثار به نخستین دوره جام باشگاه های کتاب خوانی شهر تهران رسید گفت: از این تعداد 420 فیلم کوتاه و 140 نامه بود.
امینی بیان داشت: 84 باشگاه تعداد آثار را به دبیرخانه ارسال کردند که پس از داوری 11 باشگاه به عنوان فعال، 10 باشگاه به عنوان بهترین فیلم و هفت باشگاه به عنوان برترین نامه به نویسندگان انتخاب شدند که از آنها با حضور برترین تسهیلگران عرصه کتاب خوانی روز 15 اردیبهشت ماه امسال قدردانی شد.
جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی عنوان طرحی پیشرو و پویا برای راه‌اندازی و فعال کردن باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان در سراسر کشور است. این برنامه حاصل مشاهده فعالیت کودکان و نوجوانان و رسیدن به شناختی از روش‌ها و علایق فردی و اجتماعی آنان است.
تهرام/8138//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.