به گزارش ایرنا، شکرالله حسن بیگی در همایش تبیین نسبت شوراها و مردم سالاری که روز یکشنبه در مجموعه فرهنگی شهر اوشان از توابع شهرستان شمیرانات برگزار شد اظهار داشت: کمک به جذب سرمایه گذاری، فراهم سازی شرایط بهداشتی و ... در روستاها از جمله وظایف شورای اسلامی روستاهاست اما وقتی عضو کارگروه های مربوطه نیستند چگونه می توانند به نمایندگی از مردم نظرشان را بازگو کنند.
وی با اشاره به مشکلاتی که منجر به تنزل جایگاه شوراها شده اند تشریح کرد: عدم شفافیت لازم و تغییرات پی در پی قانون شوراها منجر به تفسیر و برداشت های متفاوت و در نهایت بروز مشکلات متعدد می شود.
این مقام مسئول تصریح کرد: بعضاً مدیران دولتی تمایلی به تفویض اختیار به شوراها ندارند که این امر نیز عامل مهمی در مشکلات به وجود آمده بشمار می آید.
حسن بیگی همچنین ابراز کرد: انتظار بی مورد شهروندان از فرد منتخبشان در شورا و در برخی موارد سو استفاده این نمایندگان از موقعیتشان به جایگاه شوراها آسیب جدی وارد کرده است.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران ضمن بیان اینکه عدم اشراف به قانون شهرداری ها و دهیاری ها در بسیاری از مصوب شوراها مشخص است گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا در صورت عدم تسلط به این قوانین مشاوران مسلط را به کار گیرند.
وی افزود: عدم آگاهی شوراها از آیین نامه های مالی و پرداخت هزینه های خارج از عرف موجب حساسیت دستگاه های نظارتی و ایجاد مشکلات بسیاری برای آنها می شود.
حسن بیگی در ادامه نیز تاکید کرد: دیدگاه سیاسی هر فرد محترم است اما اعضای شورای اسلامی نباید از جایگاه شورا برای تحقق اهداف سیاسی استفاده کنند و موجب ایجاد تفرقه میان شورا شوند.
این مقام مسئول یادآور شد: تنها شوراهایی که در راستای سازندگی، عمران و آبادانی شهر یا روستا گام برمیدارند موفق و ماندگار خواهند بود.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران خاطرنشان کرد: عملکرد اعضای شورا می تواند جایگاه اصلی و رفیع شورا را احیا کند.
به گزارش ایرنا، در تقویم رسمی کشور روز نهم اردیبهشت به عنوان روز شوراها یاد شده است.
شهرستان شمیرانات متشکل از شهر شمیران (منطقه یک، بخش اعظمی از منطقه سه و شمال و شرق منطقه دو تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران با جمعیتی افزون بر 600 هزار نفر در شمال و شمال شرقی تهران واقع شده است.
تهرام/9897//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.