به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی‌ اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، محسن چینی‌فروشان مدیرعامل اسبق کانون، محسن فضلی، محسن گنج کریمی، محمود سلیمانی، عبدالله علوی، حسین زرین مدیران سابق کانون استان تهران ضمن حضور در این مراسم به بیان پیشینه‌ اقدامات فرهنگی و تاثیرگذار کانون در دوره‌های مختلف پرداخته و این سیاست را اقدامی ‌ارزشمند عنوان کردند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران درباره برپایی گلریزان فرهنگی درخت بخشنده اظهارداشت: این نهاد از همان روزهای اول امسال و با شروع سیل در استان‌های مختلف کشور، برنامه کمک‌رسانی به سیل‌زدگان را آغاز کرده و این امداد فرهنگی همچنان ادامه دارد.
مرتضی نظری با تاکید بر ایجاد موج‌های فرهنگی توسط کانون پرورش فکری کوددکان و نوجوانان گفت: کانون همواره در چنین حوادثی برای کمک های فرهنگی، تجهیزاتی و مادی پیشتاز بوده است.
وی با اشاره به فعالیت‌های سازمان‌یافته کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همچون برنامه «پیک امید»، درباره فضای همدلی جاری در میان تمام بخش‌ها و اعضای خانواده بزرگ کانون افزود: در کنار این موارد، شخصا اطلاع دارم که از میان همکاران ما و به‌ویژه مربیان، کسانی بوده‌اند که حتی منتظر اعلام برنامه کانون نشدند و خود کمر همت بسته و با خانواده اقدام به کمک‌رسانی به مناطق سیل زده کرده‌اند.
در ادامه‌‌ این آیین محسن چینی‌فروشان که سابقه 18 سال تصدی سمت مدیرعاملی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را در کارنامه خود دارد، با اشاره به پیشگامی ‌کانون در امور فرهنگی اظهارداشت: این نهاد همواره در بحران‌ها برای کمک‌رسانی پیشگام می‌شود و زلزله بم و قائنات و سیل استان گلستان در سال 1380 نیز شاهد حضور مربیان و مدیران کانون برای انجام امور فرهنگی بوده است.
وی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران را تابلوی کانون کشور دانست و گفت: برنامه‌ درخت بخشنده هم ابتکار خوبی در این واحد بود، اگرچه ممکن است بسیاری از اقدامات کانون جنبه‌ مادی نداشته باشد اما کم‌نظیر و بسیار ارزشمندند و تاثیرات بلند مدت دارند.
محسن فضلی نیز از جمله مدیرانی است که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نزدیک به 2دهه مدیریت را تجربه کرده و به‌طور خاص با توجه به شناختی که از کانون استان تهران دارد، به دغدغه‌های امروز کانون اشاره کرد و افزود: قدر کانون را باید دانست در کانون کار زیاد است و گرچه ممکن است این زحمات از لحاظ مادی جبران نشوند اما تعلق سازمانی موجود در کانون در هیچ جای دیگری یافت نمی‌شود.
وی اظهارداشت: این روزها شاید گاهی مطرح کنند دوره این قبیل فعالیت‌ها گذشته و فعالیت‌های کانون حالا دیگر جوابگوی نیاز نسل جدید نیست اما من مخالف این دیدگاهم.
فضلی افزود: در کشورهای پیشرفته هنوز فعالیت‌هایی از جنس کانون در زندگی کودکان جریان دارد و این نشان از کارآمدبودن چنین سیستمی ‌است، گذر زمان نباید ما را نسبت به کاری که انجام می‌دهیم، دلسرد کند. گرچه نیاز به تغییر و به‌روز بودن همیشه وجود دارد اما اصل ماجرا زیر سوال نمی‌رود.
مدیرعامل اسبق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، نیروی انسانی‌ را سرمایه این نهاد دانست و گفت: امکانات همیشه اهمیت دارد اما قدر مربیان را واقعا باید دانست لذا معتقدم درخت بخشنده که اشاره به داستانی از شل سیلوراستاین دارد، قبل از هرچیز نماد مربیان کانون است که جوانی طراوت و انگیزه‌های خود را بی‌دریغ به کودکان می‌بخشند.
در ادامه این آیین، محسن گنج کریمی، نقش همدلی را در شالوده کانون بسیار پررنگ دانست و افزود: در جریان کمک به سیل‌زدگان خوشحالم که بخش مهمی از این امدادها توسط کانون صورت گرفت و می‌گیرد.
وی اظهارداشت: نگاه من این است که همدلی و کمک هموطنان تسکینی بر خسارت‌های وارده بوده و همین همدلی همیشه در کانون جاری ‌بوده و هست، اعتقاد دارم اگر کسی به این توانایی برسد که همیشه دیگران را دوست داشته باشد، (گرچه دیگر در کانون مشغول به کار نباشد) می‌تواند تا پایان عمر کانونی بماند.
در این آیین، پیمان‌نامه گلریزان فرهنگی درخت بخشنده قرائت شد:«امروز دست‌های من و تو شاخه‌های به‌هم رسیده‌ای می‌شود که تصویر باران را برای کودکان سرزمینم چیزی به جز خانه‌های به گل نشسته معنا کند. امروز دست‌های من و تو بهم می‌رسند تا تلخی بارش را در حافظه کودکان سرزمینم مهار کنیم و باران پشت سیل‌بندهای شهر نیک بماند و ببارد. امروز دست‌های من و تو به هم می‌رسند تا با کودکان شمال تا جنوب سرزمینم آوای(باز باران/ باترانه/ با گوهرهای فراوان /می‌خورد بربام خانه) را بخوانیم و برای آرزوهایمان دست تکان بدهیم. دست‌های من و تو به هم می‌رسند تا آب تا همیشه نماد روشنایی بماند.»
در پایان مدیران و میهمانان حاضر کاغذهایی را به صورت نمادین بر درخت بخشنده نصب کردند و بخشی از درآمد خود را به اقدامات فرهنگی کانون در مناطق سیل زده اهدا کردند.
به گزارش ایرنا، به دنبال بارش های شدید از روزهای پایانی سال گذشته در برخی مناطق کشور سیل برخی استان ها از جمله خوزستان، لرستان و گلستان را درگیر کرده است.
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.