به گزارش ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی روز دوشنبه در همایش نقش جوانان در مدیریت استان تهران افزود: باید به توسعه نگاه منطقی و علمی درستی داشت و در آن جایگاه جوانان را تعیین کرد و دانست که در آن مسئولیت دولت و حاکمیت چیست.
وی یادآورشد: با چنین تعریفی می توان در افقی بلند مدت فضایی را ایجاد کرد که در آن از تمامی توانمندی های جوانان برای دستیابی به توسعه همه جانبه استفاده کنیم.
محسنی بندپی با بیان اینکه سرمایه ای که هرگز تمام نمی شود سرمایه انسانی است اظهار داشت: توسعه با قوی تر شدن، رفع نابرابری ها، دستیابی به مشارکت اجتماعی و نهادینه سازی عدالت در جامعه به دست می آید و دستیابی به چنین ارزشی نیازمند برنامه ریزی بلند مدت است.
استاندار تهران بهره گیری از توانمندی جوانان را یکی از محورهای اصلی دستیابی به توسعه در هر کشوری برشمرد و گفت: جوانان سه ویژگی پویایی، بالندگی و امیدواری را دارند که باید به سمت بهره گیری از این توانمند ها و ظرفیت ها حرکت کرد.
وی 25 درصد جمعیت کشور را جوانان 15 تا 29 ساله خواند و خاطرنشان کرد: در صورتی که بتوان از توانمندی این 25 درصد جمعیت در ابعاد مختلف بهره گرفت، می توان این قوه محرکه را برای دستیابی به توسعه یافتگی در اختیار داشت.
محسنی بندپی به مسئولیت دولت و حاکمیت در برابر این جمعیت اشاره کرد و ادامه داد: امید جوانان و توسعه یافتگی ارتباط مستقیمی دارند و دولت و حاکمیت به ویژه وزارت ورزش و جوانان باید سیاستگذاری های لازم را در این زمینه داشته باشد چون در هر زمان و مکانی که امید شکل بگیرد ابتکارات و خلاقیت ها نیز خود را نشان خواهد داد.
استاندار تهران بر لزوم نهادینه کردن انتقاد پذیری تاکید کرد و گفت: آموزش های ارائه شده وزارت آموزش و پرورش با این مسائل فاصله بسیاری دارد و باید در فضای آکادمیک و دانشگاهی با ارائه آموزش های عملی و کارگاهی، جرات کار عملیاتی و رشد همه جانبه را در جوانان تقویت کرد.
وی با بیان اینکه ضمن ایجاد فضا برای حضور جوانان در پست های مدیریتی، فقط نباید به حضور آنان در چنین جایگاهی اکتفا کرد، افزود: باید بستر حضور این قشر در حوزه کسب و کار و تولید، اشتغالزایی و فعالیت های اقتصادی را فراهم ساخت.
محسنی بندپی تاکید کرد: نباید فقط گفت که 52 درصد جوانان بیکار هستند و باید ابعاد مختلف مسائل این قشر را هم مد نظر قرار داد اگرچه بیکاری عارضه های خود را دارد.
استاندار تهران خواستار توسعه فضاهای کسب و کار مانند پارک های علم و فناوری شد و گفت: جوانان در چنین فضاهایی می توانند زمینه رونق کسب و کار و ورود به فضای اشتغال و تولید را بیاموزند.
وی ضمن تاکید بر لزوم اعتماد به جوانان، هشت سال دفاع مقدس و حضور گسترده در کمک به مردم سیل زده را نمونه ای از تاثیر فعالیت جوانان در دستیابی به موفقیت در عرصه های مختلف برشمرد.
محسنی بندپی با بیان اینکه استانداری تهران آمادگی کامل برای گسترش فعالیت سازمان ها و تشکل های مردم نهاد جوانان را دارد، اظهار داشت: جوانان را باید باور و با اعتماد به آنها، امید آفرینی کرد به خصوص در وضعیت کنونی کشور که شرایط با فشارهای روز افزون دشمنان سخت تر می شود.
تهرام/3001//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.