به گزارش ایرنا، پیروز حناچی عصر سه شنبه در حاشیه افتتاح 20 پروژه عمرانی در جمع خبرنگاران گفت: اگر در این تخلیه املاک با مشکلی مواجه شویم به شورای اسلامی شهر تهران گزارش خواهیم داد.
وی همچنین در واکنش به سخنان رئیس شورای شهر تهران مبنی بر اینکه شهردار باید اختلافاتی را که مدیریت شهری با دولت درخصوص افزایش نرخ کرایه بر اساس تورم دارد حل کند، گفت: مصوبه شورا هنوز به دست ما نرسیده است پس از دریافت، آن را به دولت خواهیم برد.
شهردار تهران با اشاره افتتاح پروژه های امروز و اهمیت تفکیک زباله از مبدا، بیان داشت: روزانه 9 هزار تن زباله از تهران خارج می‌کردیم که با شکل‌گیری مراکز تفکیک که با همکاری مردم ایجاد می شود زباله تر و خشک را از مبدا جدا می کنیم.
وی ادامه داد: از این طریق هم از بار زباله تا منطقه دفن کاسته شده و هم اینکه امکان بازیافت زباله نیز فراهم می شود.
حناچی افزود: در منطقه 6 روزانه 250 تن زباله تولید می شود که با ایجاد این مرکز 48 تن از این زباله ها بازیافت می شود.
وی گفت: افزایش این ظرفیت بستگی به میزان همکاری مردم و آموزش ساکنان مجمتع های مسکونی دارد.
شهردار تهران تاکید کرد: ما در حال احداث و بهره برداری از چندین مرکز بازیافت در تهران هستیم که بخش عمده ای از زباله ها در سطح شهر قابل بازیافت است.
حناچی گفت: سلامت شهروندان اهمیت زیادی دارد و بخش قابل توجهی از زباله ها قابل بازیافت هستند و در دراز مدت این هزینه‌ها را باز می گرداند، ضمن اینکه از مشکلات زیست محیطی هم کاسته می‌شود.
همچنین 20 طرح عمرانی؛ ترافیکی، عمرانی، فرهنگی و اجتماعی در منطقه 6 با اعتبار احداثی 60 میلیارد و به ارزش ملکی 180 میلیارد تومان با حضور شهردار تهران عصر سه شنبه به بهره برداری رسید.
مرکز مکانیزه برداری پسماند خشک به وسعت بیش از 2 هزار متر مربع در حوالی میدان آرژانتین در منطقه 6 افتتاح شد.
منطقه 6 نیز از شمال به بزرگراه همت از غرب به بزرگراه چمران از شرق به بزرگراه مدرس و خیابان مفتح و همچنین از جنوب به خیابان انقلاب محدود می‌شود.
تهرام/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.