به گزارش روز سه شنبه ایرنا از کمیته امداد استان تهران، جواد صفاری افزود: میزان اشتغال در نظر گرفته شده از طریق استانداری تهران برای این اداره کل پنج هزار نفر بود که با پرداخت وام و آموزش های لازم این امر تا حدودی محقق شد.
به گفته وی این اشتغال ها در بخش های خدمات، کشاورزی و صنعتی بوده است.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد همچنین از پرداخت 164 میلیارد و 312 میلیون تومان مستمری به خانوارهای تحت حمایت این استان خبر داد و گفت: هم اکنون 70 هزار و 713خانوار شامل 130 هزار نفر در استان تهران از خدمات کمیته امداد بهره مند می شوند.
صفاری ادامه داد: زنان سرپرست خانوار( فوت همسر)، زنان مطلقه، خانواده های زندانی و سرباز، افراد بد سرپرست، از کار افتاده و سالمند از خدمات کمیته امداد در استان تهران بهره مند هستند.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه 60 درصد از خانوارهای تحت حمایت با سرپرستی زنان اداره می شوند افزود که این میزان 39 درصد فوت سرپرست و 21 درصد زنان مطلقه می باشند.
صفاری با بیان اینکه خدمات کمیته امداد با هدف بهبود وضعیت معیشتی و توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت اجرا می‌شود، گفت: این امر ضمن استقلال اقتصادی خانواده‌های نیازمند نیز موجب خروج آنان از چرخه حمایتی کمیته امداد خواهد شد.
وی یادآور شد: پرداخت کمک معیشت، پرداخت هزینه تحصیل دانشجویان و دانش آموزان، اجاره مسکن، پرداخت کمک درمان بیماران صعب العلاج، پرداخت کمک هزینه ازدواج، پرداخت وام کارگشائی، مشاوره فردی و گروهی، ارائه خدمات ویژه به سالمندان، تامین لوازم ضروری منزل از جمله خدمات کمیته امداد به مددجویان در طول سال است.
تهرام/7247//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.