به گزارش ایرنا، محمد تقی زاده روز یکشنبه در ستاد مدیریت بحران استان تهران افزود: اکنون در منطقه به شرایط پایدار نسبی ای رسیده ایم و از این پس کمک ها باید به سمت تامین اقلام مورد نیاز مردم منطقه از جمله پنکه کولرآبی, پشبه بند, ظروف مختلف, وسایل پخت و پز, ست بهداشتی, البسه و دمپایی هدایت شود.
وی یادآورشد: لازم است شهرداران, فرمانداران و تمامی افرادی که مسئولیت جمع آوری کمک های مردمی را برعهده دارند تامین این اقلام را مد نظر قرار دهند.
تقی زاده اظهارداشت: دشت آزادگان با مساحت 6 هزار کیلومتر مربع یکی از بحرانی ترین نقاط استان خوزستان در مواجهه با سیلاب بود که استان تهران در آن منطقه مستقر شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با بیان اینکه خودمان خواهان استقرار در سخت ترین منطقه خوزستان بودیم گفت: 60 تا 65 کیلومتر از رودخانه کرخه در این منطقه قرار دارد که باید آب خروجی از آن به سمت نقطه صفر مرزی میان ایران و عراق هدایت می شد.
وی خاطر نشان کرد: خروجی رودخانه کرخه در شرایط عادی به 800 متر مکعب می رسید در حالی که این میزان در شرایط روزهای گذشته به دو هزار و 400 متر مکعب رسیده بود که حجم آب باید از 10 نقطه به سمت نقطه صفر مرزی هدایت می شد.
تقی زاده ادامه داد: در ابتدای حضور استان تهران در خوزستان فقط 48 تا 72 ساعت طلایی برای جلوگیری از ورود سیلاب به شهرهای دشت آزادگان که 70 درصد جمعیت در آنها ساکن هستند داشتیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران گفت: اولویت ما حفاظت از شهرها بود از همین رو به کمک نیروهای سپاه نقاط مشخص شده برای ایجاد خروجی در کرخه بازگشایی و آب به سمت هورالعظیم هدایت شد.
وی با بیان اینکه 25 کیلومتر سیل بند در دشت آزادگان ایجاد شد اضافه کرد: از سوی دیگر سطح آب به شکل مستمر بالا می آمد و مجبور بودیم که همزمان با آن سیل بندها را تقویت کنیم تا مانع سر ریز آب به سمت شهرها شویم.
تقی زاده تاکید کرد: در مجموع استان تهران دو اقدام ویژه در خوزستان انجام داد که یکی شامل اقدامات عمرانی و فنی و تامین تجهیزات و ماشین آلات و دیگری اقدامات انجام شده در بخش امداد و نجات بود که در کنار تلاش نیروهای هلال احمر این استان موکب های تهران نیز برای پخت غذای گرم برای سیل زدگان برپا شد.
از روز شنبه 18 فروردین مسئولان تهرانی از جمله معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با حضور در منطقه دشت آزادگان و مرکز شهر سوسنگرد ارائه خدمات و بازدیدهای میدانی را آغاز کردند.
تهرام/3001//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.