به گزارش ایرنا از مرکز ارتباطات شهرداری تهران، در حاشیه این مراسم، زینب نصیری مدیرکل سلامت شهرداری تهران در مورد جشن عیددیدنی افراد دارای معلولیت، بیان کرد: یکی از برنامه های بسیار خوبی که به ابتکار انجمن حقوق معلولان ایران برگزار می شود، جشن عیددیدنی افراد معلول است. این برنامه هرساله در اولین پنجشنبه بعد از تعطیلات نوروز با همکاری و مشارکت اداره کل سلامت شهرداری تهران در یکی از بوستان های مناسب سازی شده شهر تهران برگزار می شود.
وی با بیان اینکه افراد معلول به اتفاق خانواده در این مراسم شرکت می کنند، گفت: یکی از هدف های اصلی برنامه دید و بازدید نوروزی است که در میان افراد معلول رواج دارد برگزاری این برنامه موجب ایجاد شور و نشاط اجتماعی میان عزیزان معلول می شود. عموم جامعه نیز با توانمندی افراد معلول، نیازها و حقوق افراد معلول در سطح شهر آشنا می شوند.
نصیری با اشاره به اینکه تلاش می شود تا حضور و مشارکت افراد معلول در جامعه افزایش یابد، افزود: با بسترسازی مناسب فضای جامعه، حضور افراد معلول در شهر آسان تر خواهد شد. دعوت مدیران شهری مناطق ٢٢ گانه و سایر حوزه ها به این برنامه موجب می شود تا با نیازها و مشکلات آن ها آشنا شوند و در جهت مناسب سازی برای حضور افراد معلول تلاش کنند.
مدیرکل سلامت شهرداری تهران بیان کرد: با وجود اینکه فضای مفرح و شادی در این بوستان وجود دارد، فضای معنوی هم در میان عزیزان حاکم شده است حدود سه هزار نفر از افراد معلول به همراه خانواده هایشان گردهم آمده اند که برنامه های فرهنگی و اجتماعی نیز برایشان تدارک دیده شده است همچنین امروز شهربازی پارک بصورت رایگان در اختیار این عزیزان قرار گرفته و کمپین پیگیری حقوق افراد معلول برایشان برگزار شده است.
یکی از اعضای شورای شهر تهران نیز در این مراسم، در خصوص قانون جامع حمایت از معلولان گفت: قانون حمایت از معلولان در ابعاد مختلف در حوزه پیشگیری تصویب شده تا حضور افراد معلول با افراد سالم بصورت یکسان در شهر باشد. متناسب با محدودیت های هر فرد معلول و ناتوان باید مناسب سازی در شهر صورت گیرد.
محمود میرلوحی با بیان اینکه معلولان باید بتوانند فعالیت های اقتصادی و اجتماعی خود را به سهولت انجام دهند، تصریح کرد: اقدامات بسیار گسترده ای درباره مناسب سازی بوستان و پارک ها در حال انجام است به طوری که تاکنون ٤٠ بوستان مناسب سازی شده است و امیدوارم روزی برسد همه بوستان ها برای اوقات فراغت این عزیزان مناسب سازی شود.
تهرام/8138//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.