محمد تقی زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حجم آب ورودی به این رودخانه در مقاطع مختلف متفاوت است اما در مجموع حجم آن کاهش یافته است و اجرای هرگونه عملیات پس از این، دقت بیشتری را نیز می طلبد.
وی اظهارداشت: روز گذشته ورود آب از بالادست به سمت روستای سابله نصرت آباد بخش بستان دشت آزادگان که استان تهران معین این شهرستان است، افزایش یافت و موجب آبگرفتگی شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران گفت: همین موضوع موجب سخت تر شدن امداد رسانی شد و بالابودن حجم ورودی آب نیز روند عملیات را کندتر کرد.
به گفته وی از روز گذشته عملیات ایجاد انحراف مسیر آب در جاده سوسنگرد - بستان در دستور کار قراردارد.
تقی زاده خاطرنشان کرد: رفع مانع و مدیریت این منطقه نیازمند لوله های 120 اینچی فولادی است که برای جابه جایی آنها باید از جرثقیل های سنگین استفاده کرد اما به علت دسترسی سخت به آن، روند امدادرسانی با کندی مواجه شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران تاکید کرد: توانسته ایم از ورود سیلاب به مناطق شهری در سوسنگرد و کوت سید نعیم با ایجاد و تقویت سیل بندها جلوگیری کنیم.
نماینده تام الاختیار استاندار تهران در استان خوزستان گفت: اکنون هشت پارچه از میان 70 روستای دشت آزادگان درگیر سیل و آبگرفتگی هستند و در صورت مدیریت ورودی بستان که از شامگاه دیروز دچار آبگرفتگی شده است، کار خدمات رسانی به روستاها نیز آغاز می شود.
وی تاکید کرد: اینک نیروهای سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ در خوزستان و سپاه سیدالشهدای استان تهران در لرستان مشغول خدمت رسانی به سیل زدگان هستند.
به دنبال وقوع سیل در مناطق مختلف کشور از روز شنبه 18 فروردین مسئولان تهرانی از جمله معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با حضور در منطقه دشت آزادگان و مرکز شهر سوسنگرد ارائه خدمات و بازدیدهای میدانی را آغاز کرده اند.
تهرام/3001/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.