به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار حسین رحیمی در نشست خبری که به منظور اقدامات نوروزی پلیس پایتخت برگزار شد افزود: پلیس فتا به طور کامل در نوروز فعال بود و متاسفانه شاهد افزایش ۹۰ درصدی وقوع جرائم در فضای مجازی طی این ایام بودیم.
وی با بیان اینکه ۸۵۵ پرونده در بخش های مختلف طی این ایام در پلیس تشکیل شد گفت: ۸۳ درصد این پرونده ها منجر به کشف و ۱۴۱ نفر از مجرمانی که در فضای مجازی فعال بودند نیز دستگیر شدند.
به گفته رحیمی ۵ مجرم برداشت غیرمجاز(پول)، کلاهبرداری، مزاحمت اینترنتی، دسترسی غیرمجاز و اخاذی از برترین جرائم در فضای مجازی بوده است.
رئیس پایتخت همچنین با اشاره به آغاز طرح نوروزی پلیس از 29 اسفندماه سال گذشته گفت: در طرح نوروزی، ٨٩5 خرده فروش مواد مخدر دستگیر شدند و 600 کیلوگرم مواد کشف شد.
وی در خصوص پاکسازی محلات دروازه غار، شوش و هرندی اظهار داشت: سه مرحله طرح جمع آوری معتادان نیز در مدت 20 روزه انجام شد و 5 هزار و 900 معتاد جمع آوری شدند و 600 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و 14 قاچاقچی عمده فروش و 895 خرده فروش را که بیشتر در مناطق آلوده بودن دستگیر شدند.
رحیمی ادامه داد: شعار امسال ما در حوزه مبارزه با مواد مخدر پاکسازی شهر تهران از حضور معتادان متجاهر است.
رئیس پلیس پایتخت اظهار کرد: در باره معتادان دارای بیماری های خاص دچار مشکل هستیم و متاسفانه همکاری های لازم از سوی دیگر سازمان ها صورت نگرفته و امیدواریم در سال جدید این مشکل نیز برطرف شود.
وی با بیان اینکه امسال ایام خوبی را در خصوص امنیت و کاهش سوانح داشته ایم اظهارداشت: کنترل مجرمین یکی از کارهای خوب و موثر ما بود و پنج هزار نفر از آنها که در مرخصی بودن تحت کنترل پلیس قرار گرفتند.
رحیمی با اشاره به آماده باش صددرصدی پلیس گفت: 2 هزار نیروی کمکی، بیش از 2 هزار و 400 گشت پلیسی، بیش از 50 تیم عملیات ویژه مسئول کشف جرم، 16 واحد فوریت های پلیسی 110 و 80 گشت ویژه پلیس آگاهی در ایام نوروز فعال بودند.
رحیمی افزود: 217 ایستگاه نوروزی در سطح شهر تهران بیش از 300 محله را تحت نظر داشتند، بطوریکه 80 درصد مسافر خارج شدند و 20 درصد نیز پذیرش مسافر داشتیم.
وی با بیان اینکه 17 ایستگاه نوروزی در مبادی خروجی و ورودی مستقر شدند، گفت: 22 غرفه ترافیکی در سطح تهران و 3 اتوبوس سیار خدمات مشاوره ای به مردم ارائه کردند.

**وقوع جرم در تهران نسبت به سال گذشته ٢١ درصد کاهش یافت
فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: امسال کاهش ۲۱ درصدی وقوع جرم، کاهش ۱۶ درصدی سرقت منزل، کاهش ۲۰ درصدی سرقت مغازه، کاهش ۴۰ درصدی سرقت موتور، کاهش ۳۸ درصدی کیف قاپی، رشد 24 درصدی کشفیات و رشد 50 درصدی دستگیری نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بودیم.
رحیمی با بیان اینکه در نوروز امسال با افزایش ۲۰ درصدی کشف سرقت منازل، افزایش ۳۵ درصدی کشف سرقت خودرو، افزایش ۵۸ درصدی دستگیری سارقان کیف قاپ مواجه بودیم اظهارداشت: در سه ماه پایانی سال هیچ سرقت مسلحانه در پایتخت نداشتیم و ۴ باند حرفه ای را قبل از اقدام دستگیر شدند.
رئیس پلیس پایتخت گفت: در مجموع کشف وقوع ما در نوروز امسال ۹۹ درصد بوده است و ۵ هزار مجرم را به سه سطح تقسیم کردیم و ۳ هزار و ۴۶۸ نفر از آنها به پلیس احضار شدند.
وی ادامه داد: ۴ مرحله برخورد با دلالان با دستگیری ۱۲ نفر، اجرای طرح نظارت بر توزیع ۵ هزار تن مرغ در میادین، دستگیری 43 نفر با کشف ۲۷۰ تن مرغ و ۱۸۰ تن گوشت قرمز که خارج از شبکه توزیع می شد از دیگر اقدامات پلیس در ایام نوروز بود.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ خاطر نشان کرد: 748 خودرو و 340 موتورسیکلت مسروقه در این مدت کشف شد.
وی با بیان اینکه 2 نفر از کارمندان بانکی که قصد داشتند صندوق امانات را به سرقت ببرند توسط پلیس دستگیر شدند تصریح کرد: این افراد ۱۵۰ صندوق امانات را تخریب کرده بودند.
رحیمی در خصوص انضباط ترافیکی در پایتخت نیز اظهار داشت: یکهزار و ۴۰۰ دستگاه دوربین ثابت و ۴۵ دوربین سیار در بزرگراه ها نصب شد و ۴۰۰ تیم ترافیکی در تهران فعال بودند که محصول فعالیت های پلیس موجب افزایش ۷ درصدی اعمال قانون و کاهش ۴۴ درصدی تصادفات جرحی و کاهش ۷۰ درصدی فوتی ها در نوروز ۹۸ نسبت به سال گذشته بود.
رئیس پلیس پایتخت خاطرنشان کرد: طرح های پلیس در سال ۹۸ نیز با قوت ادامه خواهد داشت و در بحث مواد مخدر، جمع آوری معتادان و دستگیری ارازل اقدامات ما ادامه خواهد داشت.
وی تصریح کرد: ۱۰ کلانتری در بودجه سال جدید پیش بینی شده است ولی تاکنون هیچ گونه اقداماتی در این خصوص صورت نگرفته است.
رحیمی درباره اجرای طرح زوج و فرد در سال جدید گفت: طرح ترافیک و زوج و فرد مثل سال گذشته اجرا خواهد شد تنها تغییر این است که افراد در یک فصل در محدوده زوج و فرد فقط می توانند ۲۰ روز تردد داشته باشند.

تهرام 3225//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.