محمدحسین تاجیک روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در سال زراعی جاری بیش از 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ورامین زیر کشت گندم و جو رفته است که به دلیل بارش های مناسب، وضعیت مزارع غلات شهرستان مناسب است.
وی افزود: دستیابی به هدف خودکفایی در تولید گندم نیازمند اجرای طرح های مختلف از جمله کنترل علف هرز و سن غلات است که این مهم در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ورامین قرار دارد.
وی اظهار داشت: با توجه به سرمای هوا، تاکنون مشکلی در خصوص ریزش سن در مزارع غلات شهرستان به وجود نیامده است.
تاجیک تصریح کرد: برای مبارزه با علف های هرز که در صورت کنترل نشدن، بین 20 تا 30 درصد به محصول گندم و جو خسارت وارد می کند، گروه های ترویجی جهاد کشاورزی با مشاهده وضعیت تراکم علف هرز در مزارع، کشاورزان را نسبت به امر مبارزه ترغیب می کنند تا خسارت کمتری از این ناحیه به محصول وارد شود.
وی گفت: تاکنون عملیات مبارزه با علف های هرز در بیش از 5 هزار و 100 هکتار از اراضی زیر کشت گندم و جو شهرستان صورت گرفته است.
مدیر جهاد کشاورزی ورامین افزود: با توجه به بارندگی های صورت گرفته در هفته های اخیر و رطوبت موجود در هوا، امکان ادامه سم پاشی در مزارع وجود ندارد ولی به محض فراهم شدن شرایط آب و هوا، مبارزه با علف های هرز در مزارع آلوده آغاز می شود.
ورامین بیش از 80 هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد که به دلیل محدودیت های منابع آبی، تنها 38 هزار هکتار زیر کشت انواع محصولات زراعی و باغی می رود.
ورامین در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.