به گزارش ایرنا، سیدحسن رسولی عصر دوشنبه در یکصد و بیست و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: برای سال 98 این مبلغ در نظر گرفته شده است تا تعهدات شهرداری عملی شود.
وی افزود: آتش نشانی جزو مشاغل سخت و زیان‌آور است از این رو قانون کار و قانون تامین اجتماعی شهرداری تهران را موظف می کند آتش نشانان را به جای 30 سال در 20 سال بازنشسته کند.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: این تبصره چون دارای قانون بالادستی است موظف به اجرای آن هستیم.
در اجرای قانون تفسیر بند الف تبصره 2 ماده 76 قانون تامین اجتماعی و به منظور ایفای تعهدات قانونی شهرداری در برابر آتش نشانان، شهرداری را مکلف کرده است ضمن تامین و پرداخت چهار درصد مابه ‌التفاوت حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور این افراد از سال 1397 نسبت به پرداخت مابه‌التفاوت حق بیمه آتش نشانان دارای حداقل 20 سال متوالی و 25 سال متناوب سابقه کار عملیاتی متقاضی بازنشستگی (اعم از آتش نشانان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی یا صندوق بازنشستگی شهرداری تهران) به نحوی اقدام کند تا این افراد از مزایای ماده 76 قانون تامین اجتماعی برخوردار شوند.
بهاره آروین عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در این خصوص اظهار داشت: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران 700 میلیارد تومان بودجه دارد که باید در داخل سازمان مربوطه به این تعهدات عمل شود.
مجید فراهانی یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، پیشنهاد الحاق دو تبصره به لایحه بودجه شهرداری مطرح کرد و گفت: سازمان صندوق بازنشستگی شهرداری تهران موظف است از ابتدای سال 98 ضمن افزایش کارآیی و بازدهی بنگاه‌های تحت پوشش خود، اعتبار مورد نظر برای مابه‌ التفاوت هزینه‌ای مربوط به مستمری بازنشستگان در سال 98 نسبت به اعتبار مصوب در بودجه سال 97 را از محل منابع داخلی و سایر منابع حاصل از سرمایه‌گذاری‌های خود تامین کند.
وی بیان داشت: در صورتی که منابع حاصل از سود و بازدهی بنگاه‌های تحت پوشش، کفایت پرداخت مابه‌التفاوت را نکند به شهرداری اجازه داده می‌ شود آن را از محل منابع عمومی خود تامین و پرداخت کنند.
فراهانی تصریح کرد: سازمان بازنشستگی مرتب از بودجه شهرداری استفاده می ‌کند و سالانه مصرف بودجه از سوی این سازمان اضافه می‌شود این در حالی است که باید بهره ‌وری زیرمجموعه‌ های این سازمان مورد توجه قرار گیرد تا به مرور وابستگی این سازمان به منابع بودجه کم شود.
افشین حبیب ‌زاده نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران بر اختصاص بودجه برای پرداخت مابه التفاوت بازنشستگی آتش ‌نشانان مشمول صندوق بازنشستگی شهرداری تاکید کرد و گفت: قانون در این زمینه قانون لازم الاجرا است کسانی که بازنشسته صندوق شهرداری هستند باید ما به التفاوت آنها از سوی شهرداری پرداخت شود تا بتوانند در موعد مقرر بازنشسته شوند.
وی بیان داشت: افرادی که مشمول این قانون می شوند تعدادشان کم است از این رو نیازمند مصوبه هستند.
تهرام/8138//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.