فاطمه فرزام روز دوشنبه درحاشیه دومین نشست شورای مهارت شهرستان دماوند در گفتگو با ایرنا با بیان اینکه هدف از تشکیل این شورا آموزش و گسترش مهارت آموزی در بین افراد جویای کار است خاطرنشان کرد: افراد جویای کار در شهرستان قبل از ثبت نام در سامانه کاریابی به مراکز فنی و حرفه ای معرفی شوند و مهارت های لازم را کسب کنند تا حوزه فعالیت آنان بر اساس علاقه شکل گیرد.
وی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به اعلام مرکز فنی و حرفه ای شهرستان دو حرفه آموزش رانندگی گواهینامه پایه یک و همچنین آسانسور سازی را میتوان در این مرکز آموزش داد که تحقق این امر منوط به اخذ اعتبار و پیگیری های لازم توسط نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی است.
معاون اداری، مالی و برنامه ریزی فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه از سال گذشته کاریابی اداره تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی به بخش خصوصی واگذار شده است، تصریح کرد: این امر با نظارت اداره تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی صورت می گیرد که در حال حاضر دو مرکز کاریابی در شهرستان فعالیت دارند.
این مقام مسئول در خصوص اعطای تسهیلات به کارآموزان فنی و حرفه ای اضافه کرد: در گذشته تسهیلاتی از طریق صندوق مهر کارآفرینی به جویندگان و کار آموزان مشاغل فنی و حرفه ای پرداخت میشد، اما در چند ماه اخیر این اقدام متوقف شده است.
فرزام بیان کرد: در تلاش هستیم تا بتوانیم به منظور سوق دادن جوانان به سمت مشاغل فنی و حرفه ای، تسهیلاتی را برای افراد جویای کار فراهم کنیم تا از افزایش جوانان بیکار در سطح شهرستان جلوگیری کنیم.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی شهرستان دماوند نیز در این جلسه بیان کرد: با توجه به کاهش تعداد افراد ثبت نامی در مرکز فنی و حرفه ای شهرستان، مقرر شد افراد جویای کار از طریق اداره تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی در مرحله اول به منظور کسب مهارت به مرکز فنی و حرفه ای معرفی شوند.
جعفر میرزا ملکی افزود: با توجه به اینکه امر کاریابی بر عهده مراکز کاریابی بخش خصوصی است، در سطح شهرستان دو مرکز کاریابی تاررود و مهر پویان امر ثبت نام جویندگان کار، تشکیل بیمه بیکاری و ثبت نام های مربوط به صدور مجوز کار برای اتباع خارجی را انجام می دهند.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: از ابتدای سال تاکنون 2 هزار و 25 نفر جوینده کار داشتیم که از این تعداد یک هزار و 372 نفر مرد و 653 نفر زن بودند.
تهرام/7246//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.