به گزارش عصر دوشنبه از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست تهران، کیومرث کلانتری در این خصوص اظهار داشت: اقداماتی همچون کنترل کیفیت سوخت، تبدیل سوخت واحدهای صنعتی به گاز، سخت گیری در معاینه فنی خودروها، جلوگیری از پسماند سوزی و اعمال مدیریت پلیس بر تردد نکردن خودروهای دودزا و آلاینده در کنار ناپایداری های جوی را عواملی دانست که در کاهش آلودگی هوای تهران نقش بسزایی داشته اند.
وی اظهار امیدواری کرد که با انجام تکالیف مصوب در قانون هوای پاک هر سال شاهد کاهش روزهای ناسالم و افزایش روزهای سالم هوای پایتخت باشیم.
کلانتری از بهبود کیفیت هوای امسال تهران نسبت به سنوات گذشته خبر داد و گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون در مجموع 25 روز هوای پاک، 258 روز هوای سالم و 59 روز هوای ناسالم برای گروه های حساس داشته ایم این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل 14 روز هوای پاک، 223 روز هوای سالم و 97 روز هوای ناسالم برای گروه های حساس و همچنین هشت روز هوای ناسالم داشته ایم.
وی با اشاره به اینکه دوبرابر شدن روزهای پاک و نداشتن هیچ روز ناسالم برای همه گروهها در سال جاری بسیار با اهمیت است، اظهار داشت: از ابتدای سالجاری تاکنون 46 روز هوای تهران نسبت به وضعیت مشابه در سال گذشته از کیفیت و شرایط مطلوب تری برخوردار بوده است.
تهرام/8138//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.