به گزارش ارسالی روز یکشنبه روابط عمومی این شرکت به ایرنا، محمدرضا بختیاری به بهبود وضعیت بارندگی در استان در مقایسه با سال گذشته اشاره و بیان کرد: همچنان نیازمند مدیریت مصرف در حوزه منابع آبی هستیم و با وجودی که اکنون آب سدهای استان تهران نسبت به سال گذشته 6 درصد افزایش داشته اما این امر به معنای رفع چالش‌های موجود در حوزه آب نیست.
به گفته مدیرعامل آبفا استان تهران از ابتدای سال آبی 98-97 تاکنون شاهد بیش از 220 میلی‌متر بارندگی در تهران بودیم که این میزان نشانگر افزایش نسبت به سال گذشته است.
وی همچنین با اشاره به افزایش مصرف آب در کلانشهر پایتخت طی سال های اخیر گفت: در 50 سال اخیر سرانه مصرف در این شهر 3،5 برابر شده است.
بختیاری با بیان اینکه سال 1345 خورشیدی سرانه مصرف آب در تهران 99 لیتر در روز بود افزود: این میزان در سال 1392 به 350 لیتر در روز رسید در حالی که جمعیت تهران نیز در این دوره از دو میلیون و 700 هزار نفر به بیش از هشت میلیون نفر افزایش پیدا کرده است.
وی ادامه داد: استان تهران بزرگ‌ترین پایگاه جمعیتی را دارد که در کنار هیچ رودخانه پرآبی بنا نشده و منابع آب آن محدود است.
بختیاری افزود: سرانه آب تجدیدپذیر تهران 350 مترمکعب در سال است که غیرمتعارف خوانده می‌شود و از مرز بحران عبور کرده در حالی که سهم آب تجدیدپذیر در کشور یک هزار و 666 و در دنیا 6 هزار و 660 مترمکعب در سال است.
مدیرعامل آبفا استان تهران اظهارداشت: اینک در کلانشهر تهران با جمعیتی بیش از 8.5 میلیون نفر ساکن و حدود 1.5 میلیون نفر جمعیت شناور در هر ثانیه 35 هزار لیتر آب مصرف می‌شود.
تهرام/ 9206/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.