به گزارش ایرنا، محمد رستگاری در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران در استانداری تهران افزود: اصلاحاتی نیز باید در 3 مرکز معاینه فنی در شهرستان های تهران اعمال شود.
وی در خصوص اصلاح مراکز معاینه فنی شهرستان های تهران توضیح داد: برخی مراکز در ابتدا ابعاد استاندارد داشتند اما پس از گرفتن مجوز با تاسیس مکانیکی ابعاد را برهم زدند.
به گفته رستگاری، کار نظارت از این به بعد نامحسوس انجام خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: بازدید از مراکز معاینه فنی شهر تهران نیز در آینده نزدیک انجام می شود.
در ادامه این جلسه نواب حسینی منش مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران نیز گزارشی از عملکرد مراکز 16 گانه شهر ارائه کرد و گفت: میزان مردودی های آزمون معاینه فنی در پایتخت حدود 40 درصد بوده اما در کشور کمتر از 30 درصد است که نشان می دهد سخت گیری در تهران بیشتر است.
به گفته وی، صاحبان 110 هزار خودرو غیرمشمول نیز داوطلبانه به مراکز معاینه فنی مراجعه کردند که تنها 38 درصد خودروها موفق به دریافت معاینه فنی ویژه شدند؛ این نشان می دهد قانون ما در ایجاد معافیت 4 ساله برای گرفتن معاینه فنی خلا دارد.
وی تصریح کرد: هرچه در آزمون معاینه فنی در پایتخت سختگیری می کنیم فرار از تهران رشد می کند که باید جلوی این امر گرفته شود.
پس از اظهارات حسینی منش، استاندار تهران خطاب به وی گفت: شما قانون را به درستی اجرا می کنید و اجرای قانون نباید به سختگیری تفسیر شود.
انوشیروان محسنی بندپی تصریح کرد: 70 درصد آلودگی هوا مرتبط با به وسایل نقلیه است و در این راستا باید استفاده از خودروهای هیبریدی و برقی در دستورکار قرار گیرد. تهرام/9343//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.