مهدی مجیدی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بخش بیشتر عوارض آلایندگی واحدهای صنعتی بر اساس قانون باید به محیط های متاثر تخصیص یابد که این مهم به هیچ عنوان در پرداخت عوارض پالایشگاه نفت تهران به کهریزک رعایت نمی شود.
وی تصریح کرد: هم اکنون بخش زیادی از آب، خاک و هوای این منطقه به واسطه پالایشگاه نفت تهران آلوده است و پالایشگاه نفت باید برای رفع این مشکلات به ما کمک کند.
کهریزک با جمعیت 58 هزار نفر از توابع شهرستان ری از شمال به بهشت زهرا(س)، از غرب به اتوبان تهران ـ قم، از شرق به باقرشهر و از جنوب به شهر حسن آباد فشافویه محصور و در جنوب پالایشگاه نفت تهران واقع شده است.
به گزارش ایرنا، نشت نفت تاسیسات نفتی جنوب پایتخت موجب آلودگی زیست محیطی اراضی کشاورزی شهرهای باقرشهر و کهریزک شده است.
بر اساس تبصره 1 ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده مبنی بر اینکه پالایشگاه نفت و پتروشیمی تحت هر شرایطی مشمول عوارض یک درصد قیمت فروش تحت عنوان عوارض آلایندگی می شوند.
محسن علیجانی زمانی، نماینده مردم تهران و ری در مجلس از واریز 100 میلیارد تومان عوارض آلایندگی پالایشگاه شهید تندگویان به حساب شهرداری تهران خبر داد و از عدم هزینه این عوارض آلایندگی در جهت بهبود وضعیت محیط زیست و زندگی شهروندان ری توسط شهرداری ابراز گلایه‌ کرده بود.
خلیل‌آبادی عضو شورای شهر تهران نیز در این ‌باره گفت که عوارض آلایندگی به‌ صورت کلی به حساب شهرداری تهران واریز می‌ شود و شاید میزان آن 100 میلیارد تومان نیز نباشد.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.