رسول سلگی عصر سه شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا اعلام کرد: شهرستان شهریار با 18 هزار و 830 هکتار عرصه کشاورزی معادل 10 و 3 دهم درصد سطح کل اراضی استان را دراختیار دارد و به عنوان نگین سبز غرب استان تهران شناخته می شود.
وی با بیان اینکه 5 هزار و 370 بهره بردار در شهریار مشغول تولید هستند، گفت: 10 درصد جامعه کشاورزی استان تهران در شهرستان شهریار به فعالیت می پردازند که از این نظر به نسبت از متوسط استانی بالاتر هستیم.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهریار، سطح زیرکشت محصولات زراعی شهریار را 5 هزار هکتار اعلام کرد و گفت: تولید محصولات زراعی شهریار به 167 هزارتن می رسد.
سلگی، آلو، هلو، شلیل، گیلاس، سیب، زردآلو و گوجه سبز را از جمله محصولات باغی این شهرستان ذکر کرد و با بیان اینکه گوجه سبز شهریار زبانزد کشور است اظهار داشت: علاوه بر این شهریار در تولید آلو، هلو و شلیل رتبه نخست و در تولید قارچ رتبه دوم استان تهران را در اختیار دارد.
وی با اشاره به تولید 92 هزارتن شیر در شهریار خاطرنشان کرد: شهرستان شهریار با تنوع تولید انواع محصولات کشاورزی طیور و آبزیان و محصولات گلخانه ای، سالانه 463 هزارتن محصولات کشاورزی تولید می کند.
سلگی یادآور شد: در چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در مراسمی از کشاورزان و تولید کنندگان برتر شهرستان شهریار تجلیل شد.
شهرستان شهریار در غرب استان تهران واقع شده است و با توجه به اینکه در این شهرستان انواع محصولات باغی کشت می شود به نگین سبزغرب تهران نیز مشهور است.
تهرام/7243//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.