به گزارش خبرنگار ایرنا، رحمت الله شریفی روز دوشنبه در نشست خبری از تحصیل حدود 68 هزار دانش‌آموز در شهرستان رباط کریم خبر داد و افزود: حدود 55 هزار دانش آموز در مدرسه دولتی این شهرستان و حدود 12 هزار و 800 نفر دیگر نیز در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل هستند.
وی با اشاره به آمار ساختمان های آموزشی در شهرستان رباط کریم خاطرنشان کرد: در حال حاضر 120 ساختمان آموزشی و 10 ساختمان اداری در شهرستان رباط کریم وجود دارد که این میزان در شهرستان مطلوب اعلام شده است اما علیرغم وجود پیشرفت‌ها باید اقدامات لازم جهت افزایش این ساختمان ها در دستور کار قرار گیرد.
شریفی بیان کرد: در برخی از مدارس شهرستان، کلاس‌ها در ابتدای سال تکمیل می شوند اما به دلیل افزایش مهاجرت‌ها به شهرستان در پایان سال کلاس‌های درس با به 40 نفر افزایش می یابد.
به گفته سرپرست آموزش و پرورش شهرستان رباط کریم، در پرند حدود 48 آموزشگاه دولتی و همچنین 20 هزار و 500 نفر دانش آموز دولتی داریم که اکنون چهار ساختمان آموزشی هنوز به ما تحویل داده نشده است.
وی عنوان کرد: ساختمان دانشگاه پیام نور پرند متعلق به آموزش و پرورش رباط کریم است که پس از تحویل می توان از آن برای امور آموزشی شهرستان برنامه‌ریزی کرد.
شریفی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به برخی از مشکلات ساختمان های نوساز آموزش و پرورش و مدارس اشاره کرد و گفت: مکان سرایداری در مدارس خیلی کوچک ساخته می‌شوندو باید کمی در ساخت و سازهای آموزشی دقت شود.
سرپرست آموزش و پرورش رباط کریم ادامه داد: در شهرک آبشناسان دو ساختمان وجود دارد که 2 هزار و 300 دانش آموز در آن تحصیل می کنند البته برخی مشکلات مانند نشت فاضلاب و عدم توجه به ساخت مدارس در آنجا ما را با موانعی مواجه کرده است که حتی مجبور به تعویض فضای برخی از مدارس شده ایم.
تهرام/ 9206 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.