به گزارش روز جمعه ایرنا از روابط عمومی محیط زیست استان تهران، کیومرث کلانتری در این باره اظهار داشت : تالاب بندعلیخان یکی از اکوسیستم های بکر و ارزشمند شهرستان ورامین محسوب می شود که درحال حاضر آبگیری شده و حیات مجددی در آن جریان یافته است.
وی با اشاره به اینکه در روز تالابها باید به قدر و منزلت این زیستگاه مهم بیشتر توجه کرد، گفت: این امر باعث می شود که پایداری اکوسیستمی بیشتری در این مناطق و مناطق مرکزی کشور ایجاد گردد.
کلانتری ادامه داد: تالاب ها و کوه ها جزو مظلومترین اکوسیستم های کشور هستند که عمدتا مورد تعرض و تخریب قرار می گیرند.
وی تصریح کرد: خوشبختانه تالاب بندعلیخان درداخل منطقه حفاظت شده کویر استان تهران قرار گرفته و یکی از زیستگاه هایی است که از دست اندازی و تخریب مصون مانده است.
کلانتری با تاکید بر اینکه مشکل اصلی این تالاب کمبود آب و تامین حقابه آن است، اظهار امیدواری کرد تا با همکاری وزارت نیرو ، تامین حقابه مناسب این تالاب و اکوسیستم ارزشمند که می تواند خدمات بسیار شایانی را برای کاربری های اطراف فراهم نماید ، به بهترین شکل محقق شود.
به گزارش ایرنا، تالاب بند علیخان در جنوب ورامین و در حاشیه کویر قرار دارد که در سال های پیش محل زمستان گذرانی پرندگان بسیار زیادی بود که متاسفانه به دلیل تامین نشدن سهمیه آب از رودخانه شور و شیرین با مشکلات عدیده ای مواجه شده است.
تهرام /8138/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.