به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، زینب نصیری اظهارداشت: برنامه های هفته ملی مبارزه با سرطان با شعار «سرطان قابل پیشگیری و درمان است، با خود مراقبتی و امید» در اماکن عمومی مناطق 22گانه و ایستگاه های مترو اجرا می شود.
وی گفت: این معاونت با پخش کلیپ های آموزشی در نمایشگر ایستگاه ها، اکران طرح های گرافیکی و اطلاع رسانی پویش ملی مبارزه با سرطان در این زمینه همکاری می کند.
نصیری افزود: 154 کارگاه آموزش پیشگیری از سرطان در سطح مراکز فرهنگی آموزشی خانه های سلامت مناطق و 22 ایستگاه اطلاع رسانی در اماکن عمومی با استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد، پایگاه ها و مراکز بهداشت در مناطق 22گانه شهر تهران برپا می شود.
مدیرکل سلامت شهرداری تهران از اکران شعارهای پویش ملی مبارزه با سرطان در سطح مناطق پایتخت از سوی سازمان زیباسازی خبر داد و گفت: همکاری ادارات سلامت مناطق در برپایی پایگاه های سلامت و برگزاری کارگاه های آموزشی سلامت محور توسط شبکه ملی سرطان ایران و برپایی 10 ایستگاه اطلاع رسانی در مترو توسط شبکه ملی سرطان ایران از دیگر برنامه های سازمان های دولتی و غیردولتی در هفته مبارزه با سرطان است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، سرطان را از علل عمده مرگ و میر و ناتوانی در جوامع بشری عنوان کرد و افزود: در ایران سرطان سومین عامل مرگ و میر بوده و سالیانه بیش از 85 هزار نفر در کشور به این بیماری مبتلا می شوند.
نصیری اظهارداشت: با افزایش متوسط امید به زندگی و سالمندی جامعه و گسترش آلاینده های زیست محیطی و دورشدن از سبک زندگی سالم در سال های اخیر با افزایش شیوع و کاهش سن ابتلا به این بیماری در کشور مواجه هستیم.
مدیرکل سلامت شهرداری تهران با تاکید بر اهمیت مقوله پیشگیری از سرطان گفت: بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی با زندگی سالم، تغذیه صحیح، فعالیت بدنی مناسب و دوری از عوامل سرطان زا می توان از 40 درصد موارد سرطان جلوگیری کرد.
وی خاطرنشان کرد: اداره کل سلامت شهرداری تهران با مشارکت سازمان های دولتی و غیردولتی همکار، برنامه های هفته ملی مبارزه با سرطان را در راستای ارتقای سلامت و توانمندسازی شهروندان در کنترل و پیشگیری سرطان برگزار می کند.
نصیری، افزایش آگاهی و جلب مشارکت مردم و باور به قابل پیشگیری بودن سرطان و شیوه های آن، اصلاح باورهای نادرست مردم درخصوص سرطان از جمله درمان پذیربودن آن و جلب مشارکت سیاستگزاران و مجریان سلامت (درون و برون بخشی) در کنترل عوامل خطر سرطان را از اهداف اصلی پویش ملی مبارزه با سرطان برشمرد و افزود: اهداف اختصاصی پویش ملی مبارزه با سرطان در سطوح فردی، شبکه ای، سازمانی، اجتماعی و منطقه ای نیز درنظر گرفته شده است.
مدیرکل سلامت شهرداری تهران با اشاره به روزشمار هفته ملی مبارزه با سرطان افزود: دوشنبه اول بهمن روز «سرطان و تشخیص زودهنگام آن»، سه شنبه 2 بهمن روز «محیط سالم و پیشگیری از سرطان»، چهارشنبه 2 بهمن روز «پیشگیری از سرطان و زندگی اجتماعی و معنوی سالم»، پنجشنبه 4 بهمن روز «سرطان و نقش سازمان های مردم نهاد و خیریه»، جمعه 5 بهمن روز «پیشگیری از سرطان و شیوه زندگی سالم»، شنبه 6 بهمن روز «سرطان و بهبود کیفیت زندگی بیماران و خانواده ها» و یکشنبه 7 بهمن روز «سرطان و نقش نهادهای دولتی و حاکمیتی» نامگذاری شده است.
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.