به گزارش ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی روز شنبه در کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران بر لزوم کاربردی سازی مباحث مطرح شده در این نشست تاکید کرد و خواستار ارائه گزارش دستگاه های مکلف در مورد کاهش آلودگی هوا شد.
وی افزود: آلودگی هوا از ابعاد مختلف بهداشت عمومی ، سلامت همه مردم را تهدید می کند.
محسنی بندپی با بیان اینکه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و گسترش خطوط مترو در کاهش آلودگی هوا موثر است، اظهار داشت: از سویی شرایط توپوگرافی تهران و از سوی دیگر کم بودن جریان وزش باد و ساخت و سازی که جلوی حرکت باد محدود موجود را گرفته است به میزان آلودگی هوای پایتخت دامن می زنند.
استاندار تهران گفت: در سال 1378 با تصویب قانون خوب مبارزه با آلودگی هوا، وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف به رعایت استانداردهای لازم در موتور خودروها و سایط نقلیه و وزارت نفت مکلف به اصلاح سوخت و رعایت استانداردهای تعیین شده در آن شدند.
وی خاطر نشان کرد: هم اکنون وجود پنج هزار کامیون با قدمت بالا و مصرف سوخت قابل توجه خود به منبعی برای آلودگی هوا تبدیل شده اند.
محسنی بندپی ادامه داد: مطالعات نشان می دهدکه دوسوم مرگ های ثبت شده با عامل آلودگی، مربوط به آلودگی هواست.
استاندار تهران بر لزوم اصلاح موتور کاربراتوری موتورسیکلت ها به انژکتوری تاکید کرد و گفت: باید استانداردسازی و نظارت را جدی گرفت و میزان آلوده سازی موتور خودروها را مشخص کرد.
وی یادآورشد: باید همه دستگاه ها و سازمان های دخیل در کاهش آلودگی هوا را حساس کرد و خواستار ارائه گزارش از اقدامات انجام شده، بود.
محسنی بندپی به تخلفات انجام شده ساخت و ساز در منطقه 22 اشاره و تصریح کرد: هم اکنون در این منطقه با وجود ساخت و ساز های بسیار حتی یک متر مربع هم فضای آموزشی در نظر گرفته نشده است.
تهرام/3001 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.