قاسم میرزایی نیکو، نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه در همایش 'بانوی انقلاب' که به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار در سالن اجتماعات سینما پرستو این شهرستان برگزار شد با بیان اینکه قدردانی از پرستاران امری واجب محسوب می شود، اظهار داشت: پرستاری حرفه‌ای انسانی و اسلامی است مخصوصاً در جامعه ما که سرشار از لطف و محبت است.
وی با تاکید بر اینکه باید به این حرکت بزرگ که دارای مبنای عقلانی و فکری راسخ است با احترام بنگرند، افزود: پرستاران زن و مرد می بایست قدر خودشان را بدانند و این حرفه را مقدس بشمارند و شاید ضعف فرهنگ و شفافیت در همه جا سبب می شود که نقش ها به درستی شناخته نشود.
این مقام مسئول تصریح کرد: گاهی اوقات درد یک صنف صرفاً بالا رفتن فیش و مزایای حقوقی نیست، بلکه عزت نفس و حفظ شأن اجتماعی مشاغل، چیزی است که بستر سازی آن به دست متولیان فرهنگی و اجتماعی است.
میرزایی نیکو با اشاره به اینکه هر حرکت انسانی پرستار برای بیمار، یک انرژی مثبت است، خاطر نشان کرد: رفتار برآمده از روان، درمانگری و تکنیک های کنترل رفتار، اولین کمک به انسان است و پیش از آرامش جسمی به آرام جان نیاز داریم.
نماینده مردم شهرستان های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پرستاری، در کنار پزشکی دارای اهمیت است، گفت: وظیفه روانکاوان، روانشناسان اجتماعی، جامعه شناسان و اصناف این است که به تدوین اساسنامه و سیاست های مشاغل بپردازند.
مجید صفری، فرماندار شهرستان دماوند نیز ضمن تبریک این روز فرخنده اظهار داشت: ایران اسلامی در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار دارد که لازم است در هر شهرستانی شاهد برنامه های متنوع در خور شان این ایام برگزار شود.
این مقام مسئول ادامه داد: مردم باید بدانند که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون چه گذشته و چه خدماتی صورت گرفته و چه امکاناتی می بایست در شهرستان وجود داشته باشد که از داشتن آن محروم هستیم.
در پایان این مراسم از 67 بانوی پرستار، امدادگر، پرسنل اورژانس، مددیاران اداره بهزیستی و پرستار خانه سالمندان، هلال احمر و همسر جانبازان تجلیل شد.
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.