به گزارش روز شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس پایتخت سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری افزود: در مهرماه سال جاری پرونده ای از کلانتری نارمک مبنی بر سرقت از منزل پیرمردی بازنشسته در خیابان مجیدیه جنوبی به روش تخریب در به قصد ورود به منزل به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع داده شد که در این سرقت سارقان مقادیری طلاجات و اشیاء قیمتی به ارزش تقریبی یک صد میلیون تومان سرقت کرده بودند.
وی ادامه داد: سرقت توسط افرادی انجام شده است که قبلا در همان آپارتمان به عنوان نظافتچی چند روزی حضور داشته و اطلاعات کاملی از اهالی آپارتمان به دست آوردند که بعد از اتمام کار به محل مراجعه و با بالا رفتن از دیوار آپارتمان به روش تخریب اقدام به سرقت از منزل پیرمرد بازنشسته می کنند.
انثاری گفت: این سارقان با نصب تراکت در نقاط مختلف خود را نظافت چی معرفی کرده و غالبا بعد از انجام نظافت اطلاعات کاملی از محل به دست آورده و در فرصتی مناسب از محل های مورد نظر خود سرقت می کردند.
رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ افزود: سارقان در 17 دی ماه در عملیاتی ضربتی در منطقه خاک سفید دستگیر و برای انجام تحقیقات تکمیلی به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ انتقال داده شدند.
وی با بیان اینکه سارقان تاکنون به چهار فقره سرقت اعتراف کرده اند اظهار داشت: در حین نظافت منازل مردم، اطلاعات لازم را از خالی از سکنه بودن برخی واحدها به دست می آوردند و پس از آن اقدام به سرقت میکردند.
وی ادامه داد: مالخر آنها که در یکی از استان های غربی دارای طلا فروشی بوده و اقدام به خرید طلاهای سرقتی می کرده و آنها را به عنون طلای نو به فروش می رساند نیز دستگیر و تحت بازجویی قرار گرفت.
نثاری در پایان گفت: از مردم می خواهیم که برای کارهای این چنینی حتما با مراکز رسمی تماس بگیرند و به هیچ عنوان به افراد غریبه اعتماد نکنند.
تهرام/3225 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.