به گزارش خبرنگار ایرنا، حناچی ظهر امروز میزبان شهرداران تهران پس از انقلاب اسلامی بود که محمدباقر قالیباف، غلامحسین کرباسچی و محمود احمدی نژاد از جمله غایبان این نشست بودند.

*وجود 5 بخشنامه ضد هم
محمدنبی حبیبی شهردار تهران در سال های 62 تا 66 پس از پایان این نشست در جمع خبرنگاران اظهارداشت: یکی از معضلات من در زمان این مسئولیت وجود 5 هزار بخشنامه متفاوت و ضد هم بود که یکی از عوامل سوء استفاده در شهرداری تهران به شمار می رفت.
وی با بیان اینکه یکی دیگر از معضلات پایتخت در ان زمان جنگ تحمیلی بود افزود: در ان دوره تهران 60 بار موشک باران شد که باید در آن شرایط شهر پویا و پرنشاط نگه داشته می شد.
شهردار پیشین گفت: زمان صدور پروانه ساختمان در ابتدای مسئولیت من 18 ماه بود که در پایان آن دوره به 6 ماه کاهش یافت.

*اولویت تهران مسائل محیط زیستی است
به گفته وی مسائل تهران چند بعدی است و با پرداختن به یک مساله و غفلت از مسائل دیگر‌ معضلات پایتخت حل نخواهد شد.
حبیبی با اشاره به اینکه مسایل تهران متعدد و متنوع است خاطرنشان کرد: یکی از مسائل ما ترافیک بود و آن زمان آلودگی هوا به هیچوجه اینگونه نبود.
وی با بیان اینکه زمانی که وارد شهرداری شدم مساله مترو متوقف شده بود یادآور شد: با توجه به اینکه ان زمان 150 سال از عمر مترو می گذشت باید ساخت مترو را مجددا راه اندازی می کردیم.
حبیبی اولویت نخست تهران در شرایط فعلی را مسائل زیست محیطی و آلودگی‌هوا عنوان کرد.

* شهرداری را با بودجه 700 میلیاردی و 25 هزار نیرو تحویل دادم
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: زمانی که شهرداری را تحویل دادم بودجه آن 700 میلیارد تومان و تعداد نیروی انسانی آن 25 هزار نفر بود.
مرتضی الویری با بیان اینکه 17 سال پیش عهده دار مسئولیت شهرداری تهران بودم نه از لحاظ تعداد نیرو و نه بودجه با الان قابل مقایسه نیست و در حال حاضر میزان بودجه به 17 هزار 400 میلیارد تومان و تعداد نیروی انسانی آن به 68 هزار نفر افزایش پیدا کرده است.
وی با اشاره به این که ترافیک و آلودگی هوا دو مسئله اصلی تهران است که به یکدیگر مربوط هستند با توجه به اینکه 70 درصد آلودگی تهران ناشی از خودرو هاست بنابراین توسعه حمل و نقل عمومی باید در اولویت قرار گیرد.
الویری یادآور شد: آن زمان تهران یک خط مترو از میدان صادقیه تا میدان امام خمینی(ره) داشت که در این فاصله توسعه پیدا کرد و امیدواریم که خط های 6 و هفت نیز تکمیل شود.
وی ایجاد کمربند سبز، درخت کاری و توسعه فضای سبز را از جمله اقدامات ضروری درتهران ذکر کرد.

*اولویت تهران توسعه حمل و نقل عمومی
سید محمد علی افشانی شهردار سابق تهران نیز در حاشیه این نشست به خبرنگاران گفت: من و حناچی به واسطه همکاری با یکدیگر از نقطه نظرات هم آگاه هستیم و معتقدم ترافیک و آلودگی هوا دو مسئله اصلی تهران است که در این راستا توسعه حمل و نقل عمومی باید اولویت شهرداری باشد.
وی اظهار داشت: توسعه مترو، افزایش تعداد واگن ها که در ارتباط مستقیم با کاهش آلودگی هوا است باید دنبال شود در کنار آن کمربند سبزشمال تهران نیز که کار اصلی آن انجام شده باید در اولویت های شهردداری قرار گیرد.
افشانی اولویت بالاتر را توجه به بافت فرسوده که تاب آوری پایینی دارد ذکر و خاطر نشان کرد: باید به نو سازی بافت فرسوده و توسعه محلات کم برخوردار به عنوان یکی از اولویت های شهر تهران توجه شود چراکه بسیاری از ساختمان های بافت فرسوده در برابر زلزله 6 ریشتری آسیب جدی خواهند دید.
تهرام/9353/3225 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.