به گزارش ایرنا انوشیروان محسنی بندپی روز یکشنبه در حاشیه جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در جمع خبرنگاران افزود: باید شرایطی فراهم ساخت که بنگاه های اقتصادی و تولیدی بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند و کسانی که در آنها مشغول به فعالیت هستند بیکار نشوند.
وی که 21 آذرماه امسال به عنوان استاندار تهران رای اعضای هیات دولت را کسب کرد بر توسعه واحدهای تولیدی با محوریت صنایع سبز تاکید داشت و گفت: از این پس باید صدور مجوز تاسیس واحدهای تولیدی استان به سمت صنایع سبز، دانش بنیان و پیشرفته سوق پیدا کند.
به گفته محسنی بندپی، دو رویکرد از این پس باید پیش روی حوزه صنایع استان تهران قرار داشته باشد که یکی نوسازی ماشین آلات خط تولید و دیگری صدور مجوز برای صنایع سبز و دانش بنیان است.
وی یادآورشد: دو کار تدوین سند آمایش سرزمین و سند توسعه استان تهران انجام شده است که از این پس هر دو باید سرلوحه عملکرد و تصمیم گیری مدیران باشد.
محسنی بندپی اظهارداشت: بیقین تبعیت از رهیافت های سند آمایش، تحولات جمعیتی و ارزش های نسبی هر استان و سپس اقدام و عمل بر اساس سند توسعه ملی، از الزامات است.
استاندار تهران گفت: در شورای برنامه ریزی و توسعه استان هم از همه دستگاه های اجرایی خواستیم به صورت جزیره ای عمل نکنند و به صورت ریشه ای براساس رهیافت های سند آمایش و برنامه راهبردی شناسایی شده حرکت کنند.
وی خاطرنشان کرد: در صورت حرکت براساس سند آمایش سرزمین و سند توسعه می توان به توازن منطقه ای و بر اساس مزیت های نسبی موجود در همه نقاط استان تهران به رشد و بالندگی اقتصادی دست یافت.
محسنی بندپی مهمترین اولویت استان را ابتدا اشتغالزایی و صیانت از مشاغل موجود و سپس کنترل آسیب های اجتماعی خواند و گفت: باید پایتخت را به شهری زیست پذیر، مشارکت مدار و عاری از ناهنجاری های مشهود تبدیل کرد و بیقین برنامه های خوب و اساسی برای کنترل آسیب های اجتماعی در دستور کار است.
به گزارش ایرنا در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران امروز برخی مسائل پیش روی صنایع مطرح و راههای حل آنها بررسی شد.
آمار واحدهای تولیدی استان تهران حدود 18 هزار واحد معادل 20 درصد صنایع کشور اعلام شده است.
تهرام/3001/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.